کد خبر: ۳۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

روزيکشنبه 29 بهمن 96 با تراژدى تلخ هواپيماى تهران-ياسوج ، دناى سپيدرخ سياهپوش شد؛ بغض زاگرس ترکيد.

زبان را زخمه ي فرياد کرديم .در دفاع از کيان وطن در رکاب نياى بزرگمان " آريوبرزن " غرورآفرين بوديم و در هشت سال دفاع مقدس شيراوژن و دشمن شکن. در تمامى عرصه هاى انقلاب گوى سبقت را از دگران ربوديم و در تقديم منابع سرزمين مادرى مان ، ۲۵ درصد نفت وگاز کشور ، ۱۱ درصد منابع جنگلى ، ۱۰ درصد منابع آبى کشور وصدها ظرفيت بى بديل دگر تنها خوشدل به خدمت صادقانه مسوولان بوديم. ثروتمند و عاق از ثروت براى ايرانمان گاه از سرگذشتيم وگاه از دل سروديم. لکن دريغ وصد افسوس که برخى ازمسوولان (بخوانيد مسوولان غيردغدغه مند) نخواستند که يک بار به شکل راستين روايت ملموس و واقعى بى عدالتى را درکهگيلويه وبويراحمد ببينند.

جناب آقاى دکتر روحانى!

حضرتعالي نيك مى دانيد که درسال جارى چه اتفاقات جبران ناپذيرى درکشور رخ داده است.مردم متوجه زهوار در رفتگى خدمات مديريتى برخى ازمديران شده اند؛ کسانى که منشور استوار دولت تدبير و اميد را با بى تدبيرى و با سياست کلام به سخره گرفته ؛ نه تدبرآشنايند و نه اميدآفرين...اى کاش تنها براى يک باردر قاب رسانه ملى از ملت فهیم ایران طلب اعتذار داشتند و با پوزش از قصورات برناتوانى خويش درانجام مأموريت محوله صحه مى گذاشتند.

جناب دکترروحانى!

سزاست چشمان فرزندان دناى دانانشين چنين در خون نشيند! بجاست جوانان ما دراقيانوس ها درکام مرگ فرو روند!

شگفتا از اين بي سروسامانى !

اى کاش جناب دکتر آخوندى لحظه اى خانواده محترم شان را به جاى قربانيان سناريوى تلخ سهل انگارى وسطحى نگرى تصورمى کردند. اى کاش جناب دکتر ربيعى، يکى از نورچشمي هاى خود را در هواپيمايى مستهلک که سال ها از عمر مفيد آن سپرى شده و بر فراز دنا درحال سقوط است ، فرض مى کرد.

سکاندار قوه مجريه !

روز دوم حادثه دنا، وزير راه و شهرسازى درحرکتى نمادين به ياسوج سياهپوش و عزادار تشريف آوردند ؛ اما نکته اينجاست که به هواپيماى شرکت آسمان اعتماد نکرده بود و با پرنده مدرنى ازشرکت ماهان در فرودگاه بى رادار ( ! ) ياسوج پياده شد. صحنه ى دردناکى از بى دردى دولتمردى که بر دل داغديده ى مردمان ما بدجورى سنگيني مى کند. و آنچه برسوگ حادثه دنا مضاعف شد فرار به جلوى ايشان در فرودگاه در پاسخ به خبرنگاری بود که از بودجه اخير و شرح افاضات خدماتش و توصيف عملکرد و ارائه گزارش، آن هم براى مردمى که سياهپوشند وسوگوار خود حکایت تلخ دیگری است.

جناب دکترروحانى!

چنين رفتارها و رويکردهايي که هويداگر پستوي انديشه و منويات چنين مديرانى راحت طلب و بي انگيزه در سطح ملى وحتی فرامرزى است ، به زعم زاگرس نشينان که به لحاظ روحى و اقتصادى درشرايط به سامانى نيستند هرگز پسنديده و بخشودنى نيست .اميدمان نااميد است اگر فورى وحياتى دست به اقدام عاجلي نزده و با برخورد قانونى با مسببان تراژدى آفرينى و بحران سازى به قصه ناکارآمدان پايان ندهيد.مردم ما خواهان برکنارى هر چه سریع تر جناب آقايان دکتر ربیعی و دکتر آخوندی هستند.

سکاندار سفينه تدبير و اميد!

دنا که ساليان سال از دال "درد"رنج مى برد خوشبين بود که در دولت حضرتعالى با الف "التفات" ديده خواهد شد.ما به ادبيات دولت تان وشعارهايي که الفباى آن از بن جان مردم درد چشيده برمى خاست ، وثوق داشته ويکدل بيرق بنفش تدبير و اميد را بر فراز دنا به اهتزاز درآورديم تا در سايه ى خردورزى و عقلايى گرايى امورمان به تدبير باشد؛ اما برخى آقايان که از اعتماد نمايندگان در خانه ملت به ترقى رسيدند چگونه پاسخ دادند؟! غم سانچى ز یادمان نرفته بود که دناى سرفراز در سوگ فرزندانش به سوگوارى نشست.

و اما فرجام سخن !

بدرود جناب رييس جمهور، ماتم زده در دامان دنا ،نگريستيم وگريستيم تاخدا چه خواهد وحضرتعالى چه تدبيرى بينديشيد...


اکبر جهان فکر

فرزند سوگوار دنا

فعال اجتماعي مدني


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار