کد خبر: ۳۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
معاون اداره‌کل بهزیستی کرمانشاه خبر داد
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: طی 9 ماهه امسال 7 هزار و 455 تماس مرتبط با خط تلفن(123) اورژانس اجتماعی برقرار شده است.
به گزارش آرانیوز، مرتضی کوهی با اشاره به فعالیت برنامه اورژانس اجتماعی(123) در 13 شهرستان استان کرمانشاه، اظهار داشت: طی 9 ماهه امسال 7 هزار و 455 تماس مرتبط با خط تلفن(123) اورژانس اجتماعی برقرار شده است که کارشناسان این حوزه پاسخگو بوده‌اند.

وی بیان کرد: تعداد تماس‌ها برقرار شده طی سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته با برقراری 4 هزار و 294 تماس، شاهد افزایش 57 درصدی تماس‌ها در سطح استان بوده‌ایم.

به گفته معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه، طبق آمارها 37 درصد از تماس‌های برقرار شده با اورژانس اجتماعی نیازمند به راهنمایی و ارجاع به منابع درون سازمانی، 30 درصد نیازمند ارجاع و راهنمایی به منابع برون سازمانی و 12 درصد نیز مربوط به اختلالات حاد خانوادگی بوده است.

کوهی خاطرنشان کرد: 11 درصد تماس‌های برقرار شده نیز مربوط به مداخلات برای زوجین متقاضی طلاق، چهار درصد تماس نیز به کودک آزاری و 2 درصد نیز اقدام به خودکشی بوده است.

این مسئؤول با اشاره به فعالیت 15 خودرو سیار اورژانس اجتماعی(123) در استان با بهره‌گیری از ظرفیت 57 نیروی متخصص، افزود: اورژانس اجتماعی دارای گروه هدف مشخصی از جمله کودک‌آزار دیده، همسرآزاری و کودکان‌کار و خیابانی است.

کوهی، افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی، افراد دارای اختلال هویت جنسی، افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند، افراد دارای اختلالات حاد خانوادگی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی روحی هستند را از دیگر جامعه هدف اورژانس اجتماعی عنوان کرد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: خدمات ارائه شده در اورژانس اجتماعی شامل مرکز مداخله در بحران، تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی، خط 123 و پایگاه خدمات اجتماعی است.

وی از انجام مداخله مستقیم توسط اورژانس اجتماعی برای 28 هزار و 597 نفر طی امسال خبر داد که از این تعداد 15 هزار و 878 نفر مرد و 12 هزار و 719 نفر نیز زن بوده‌اند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار