کد خبر: ۳۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
استاندار گلستان گفت: برای برقی کردن مسیر ریلی اینچه‌برون- گرمسار ۱.۲ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری نیاز است که طبق تفاهمی که با راه‌آهن جمهوری اسلامی داشتیم تکلیف ۱۰۰ میلیون یورو آن مشخص شده و باید در مسیر گرگان-کلاله هزینه شود.
به گزارش آرانیوز، سیدمناف هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان با اشاره به وضعیت اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی اظهارداشت: بعضا برخی از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها در رسیدگی‌های اولیه هم با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در شرایط کنونی صرفه‌جویی کرده و آخرین وضعیت خود را اعلام کنند در صورتی‌که برخی از آنها شرایط حادی از نظر اعتبارات هزینه‌ای دارند، توجه بیشتری به آنها شود.

استاندار گلستان در ادامه با اشاره به موضوع بندرخشک خاطرنشان کرد: این پروژه موضوعی مهم برای استان است که باید تلاش کنیم تا مشکلات و مسائلی که مانع اجرای کار هستند، حل و برطرف شود.

وی تأکید کرد: بندرخشک به همراه منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون، منطقه ویژه اقتصادی اترک، عرصه 290 هکتاری ویژه سرمایه‌گذاری در داخل بندرخشک و الحاق آن به منطقه آزاد زمینه‌هایی هستند که می‌توانند موتور توسعه استان را به حرکت در بیاورند.

هاشمی ضمن قدردانی از تلاش‌هایی که در ماه‌های اخیر در حوزه راه‌آهن انجام شده است، گفت: هنوز از برنامه عقب هستیم و تفاهمنامه‌هایی هم که منعقد شده به‌معنای واگذاری قطعی نیست از سویی دیگر مجلس نیز هنوز تکلیف منطقه آزادتجاری اینچه‌برون را مشخص نکرده است.

وی ادامه داد: شاید در گذشته جدیت خاصی درباره بندرخشک دیده نمی‌شود اما با انتقال این موارد و مکاتباتی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم، شاهد حرکت جدی در این حوزه هستیم.

استاندار گلستان تأکید کرد: بندرخشک باید با سرعت به کار خود ادامه دهد و راه‌آهن استان نیز می‌بایست طرح جامع آن که شامل کاربری‌ها، عرصه‌های قابل واگذاری به سرمایه‌گذاران، نوع کاربری‌های حاکمیتی و چگونگی فعالیت بخش خصوصی است تا هفته آینده تهیه و مشخص شود.

وی با اشاره به برقی کردن مسیر ریلی اینچه‌برون – گرمسار هم گفت: برای این کار 1.2 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری نیاز است که طبق تفاهمی که با راه‌آهن داشتیم تکلیف 100 میلیون یورو آن مشخص شده و باید در مسیر گرگان-کلاله هزینه شود که باید در جلسه هفته آینده که با حضور محمدی‌زاده برگزار می‌شود، قطعی و تکلیف موافقت‌نامه با روس‌ها نیز مشخص شود.

هاشمی از دستگاه‌های اجرای استان خواست مانند گذشته به راه‌آهن و اجرای بندرخشک کمک کرده و مانع‌تراشی نکنند.

وی درباره وضعیت گمرک استان هم گفت: روند کار گمرک در استان کند بوده و راضی‌کننده نیست. در زمینه ایکس‌ری، تبادلات، رونق صادرات و واردات و حتی تذکراتی که باید به مسافران داخلی و خارجی داده می‌شد، گمرک استان عملکرد خوبی ندارد.

هاشمی تصریح کرد: وضعیت بازارچه مرزی استان به هیچ‌وجه در شأن مردم نیست و باید دید مسئولیت آن با چه کسی است. اگر استانداری مسئول آن است باید تکلیف آن مشخص شده و با جذب سرمایه‌گذار وضعیت بهتری را ایجاد کرد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار