کد خبر: ۳۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
خطیب نماز جمعه تهران می‌گوید: ملت آماده است در سایه تصمیمات بلند مدت در چارچوب سیاست‌های کلی، مشکلات امروز را برای رسیدن به قدرت فردا تحمل کند.
به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌‌های نماز جمعه طی سخنانی اظهار داشت: در عرصه مدیریت کشور سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، نقشه راه حرکت مدیران کشور را تببین می‌کند.

وی افزود: این سیاسیت‌ها پس از ساعت‌ها بحث و بررسی با مدیران با تجربه و کار آزموده و نخبگان دانشگاهی کشور مبدل به سیاسیت‌های کلی کشور می‌شود که رهبر انقلاب بر آن مهر تایید زده و ابلاغ می‌کنند. اما در مقام عمل زاویه جدی بین مجلس و دولت با سیاست‌های کلی ابلاغی مشاهده می‌شود که به اختلاف نظرهای سیاسی و حزبی هم بر نمی‌گردد. این ویژگی تمام نهادها و قوا در فراز و نشیب‌های مدیران کشور است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: سکان دار کشتی انقلاب، برای اقتدار ملی و خلق قدرت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دفاعی  چشم انداز 20 ساله را تدوین کرده‌اند و ایشان دارای نگاه بلند مدت هستند. نگاه بلند مدت البته اقتضائاتی دارد. عدم اجرای سیاست‌های کلی به تفاوت میان دو دیدگاه برمی‌گردد. مثلا در مجلس تنها با نگاه به سال 97 بودجه را تدوین می‌کنند و این با نگاه بلند مدت رهبری تعارض دارد. نگاه کوتاه مدت و روزمره، هر روز بر مشکلات کشور می‌افزاید.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: مطالبه ملت و میعادگاه نمازجمعه فهم درست سیاست ابلاغی رهبر انقلاب و تبدیل آن به قانون و عزم برای اجرای آن است. ملت آماده است در کوتاه مدت برای دست و پنجه نرم کردن با مشکلات صبر کند و در سایه تصمیمات بلند مدت در چارچوب  سیاست‌های کلی، مشکلات امروز را برای رسیدن به قدرت فردا تحمل کند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار