کد خبر: ۳۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد:
معاون اول رییس جمهور با اشاره به موضوع آلودگی هوا در کلان شهر‌ها و بویژه تهران، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت کمک به توسعه مترو در کلان شهر‌ها است.
به گزارش آرانیوز، دكتر اسحاق جهانگيري بعد از ظهر در نشست با مسئولان دستگاه هاي دولتي، شهرداري و شوراي شهر تهران براي تامين 2 هزار دستگاه واگن مترو، اظهار داشت: براي مقابله با آلودگي هوا در شهرهاي بزرگ مناسب ترين راهكار گسترش شبكه حمل و نقل عمومي بويژه راه آهن درون شهري است.

وي با اشاره به مصوبه شوراي اقتصاد براي تامين و خريد 2 هزار دستگاه واگن مترو،‌ گفت: خوشبختانه در پايتخت زيرساخت هاي لازم براي گسترش مترو ايجاد شده و دولت مصمم است در سريع ترين زمان ممكن 2 هزار واگن هاي مورد نياز راه آهن شهري تامين شود.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به رنج و سختي مسافران در استفاده از مترو بويژه در ساعات پرتردد و نيز برنامه كلان دولت در مقابله با آلودگي هوا نظير نوسازي ناوگان باري كشور، از مسئولان مربوطه خواست تا ظرف يك هفته ، در خصوص نخستين قرارداد اين مصوبه و تامين 630 واگن مورد نياز شهر تهران برنامه و ساز و كار اجرايي ارايه كنند.

دكتر جهانگيري همچنين ضمن تاكيد بر استفاده از توانمندي داخلي ضرورت لحاظ موضوعاتي نظير انتقال دانش و فناوري به كشور در زمينه ساخت واگن و لكوموتيو در قرارداد با شركت هاي خارجي را يادآور شد و گفت: امروز ظرفيت مناسبي در روابط خارجي كشور بوجود آمده و محدوديتي براي استفاده از فاينانس در توسعه اين طرح ها وجود ندارد.

پيش از سخنان معاون اول رييس جمهور، نجفي شهردار تهران در گزارشي از وضعيت متروي تهران و نياز راه آهن شهري پايتخت، با تاكيد بر استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي براي مقابله با آلودگي هوا و ترافيك سنگين ،‌ گفت: مترو در پايتخت براي ارايه بهترين خدمات نيازمند بيش از هزار واگن است.

در اين جلسه هريك از اعضا ديدگاه ها و راهكارهاي خود براي تامين نياز شبكه ريلي درون شهري 9 كلان شهر كشور ارايه كردند.



انتهای پیام /*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار