کد خبر: ۳۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد گفت: دو گانگی مدیریتی در مناطق آزاد هرمزگان با اصلاح قانون مناطق آزاد کشور رفع می‌شود.
به گزارش آرانیوز، اسماعیل جلیلی در این خصوص اظهارکرد: لایحه اصلاح قانون مناطق آزاد به مجلس ارسال شده است و کارگروه‌ها و کمیته‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس برای اصلاح قانون فعال شده اند.

وی افزود: موضوع حذف دریافت عوارض تردد و مالیات از اشخاص حقیقی در قشم در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد با اشاره به درآمدهای مازاد مالیاتی در هرمزگان تصریح کرد: موضوع پرداخت ۵۰ درصد از مازاد درامدهای استان در دست بررسی است.

همچنین رییس مجمع نمایندگان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به تحقق درآمدهای مازاد مالیاتی به هرمزگان گفت: در پنج سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی در استان وصول شده است که ۵۰ درصد از این درامدها باید به استان برگردد.

احمد مرادی افزود: با وجود تاکید برنامه پنجم توسعه این درآمد هنوز به هرمزگان پرداخت نشده است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم قشم تصریح کرد: قانون اداره مناطق آزاد مشکلات زیادی در حوزه خدماتی و حقوقی برای مردم ایجاد کرده است.

مرادی خواستار افزایش حق کالای ته لنجی به ۳۰ میلیون تومان در سال و حذف عوارض تردد برای شهروندان قشمی شد.

در ادامه مدیر کل امور اقتصاد و دارایی هرمزگان گفت: درآمدهای استان از ابتدای امسال ۲ هزار میلیارد تومان و درآمدهای ملی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

ابراهیمی افزود: تاکنون ۹۷ درصد درآمدهای مصوب استانی و ۸۵ درصد درامدهای ملی وصول شده است.

وی با اشاره به جذب سرمایه گذاری خارجی در هرمزگان تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته است.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار