کد خبر: ۳۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
نماینده مجلس؛
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:ت جربه بیانگر این است به دلیل ضعف نظارتی و عدم برنامه ریزی مناسب، برخی کالاها بصورت سلیقه ای در روزهای پایانی سال، قیمت گذاری می شدند.

به گزارش آرانیوز، احمد انارکی محمدی در خصوص تنظیم بازار شب عید گفت:ت جربه بیانگر این است در ایام پایانی سال میزان خریدهای مردم برای سال نو با افزایش روبرو می شود که بدیهی است اگر تدابیری برای ایجاد تعادل در بازار اتخاذ نشود قیمت ها در بازار با افزایش روبرو می شود.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه افزایش قیمت دلار با رشد تقاضا در روزهای پایانی سال همراه شده و این موضوع باعث شده نرخ برخی کالاها با افزایش قابل توجهی روبرو شود.

اقتصاد خانوارها ظرفیت تحمیل گرانی جدید را ندارد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تیم اقتصادی دولت باید با هماهنگی با بخش خصوصی اجازه ندهد که تعادل در عرضه و تقاضای بازار با مشکل روبرو شود تا زمینه تحمیل گرانی کالاها به مردم فراهم شود.

انارکی محمدی تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار نباید اجازه دهد که برخی سوداگران در ایام پایانی سال با اقداماتی مانند احتکار، نظم بازار برهم زنند حتی افزایش قیمت دلار در کوتاه مدت نباید بهانه ای برای گرانی قیمت کالاها باشد چرا که بخش قابل توجهی از کالاها قبل از افزایش نرخ ارز خریداری شده اند.

وی ادامه داد: تجربه بیانگر این است به دلیل ضعف نظارتی و عدم برنامه ریزی مناسب، برخی کالاها بصورت سلیقه ای در روزهای پایانی سال، قیمت گذاری می شدند که این غیرقابل قبول است و نباید تکرار شود.برگزاری نمایشگاه بهاره در آستانه بازارشب عید، می تواند در تنظیم قیمت کالاها موثر باشد البته باید تمامی جوانب در این زمینه سنجیده شود.  

نظارت بر نرخ و کیفیت اماکن اقامتی و  تفریحی در ایام نوروز   

انارکی محمدی تصریح کرد: افزایش سفرها به مناسبت  تعطیلات ایام نوروز، این ضرورت را ایجاب می کند نظارت بر نرخ و کیفیت اماکن اقامتی و  تفریحی و مراکزی مانند ارائه خدمات خودرو، ارتقا یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای تنظیم بازار باید دستگاه های مختلف دولتی و  حاکمیتی با اتاق های اصناف، بازرگانی و تعاون هماهنگی داشته باشند همچنین در این راستا سازمان تعزیرات حکومتی،بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز باید اقدامات نظارتی موثر و کافی را لحاظ کند.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها