کد خبر: ۳۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان با اشاره به اینکه یکی از اهداف طرح مشاغل خانگی ایجاد جمعه بازارها و یا بازارچه‌های محلی در فضای مجازی است، گفت: ICT گستره ارتباطات را گسترش داده و به عنوان بخش واسطه‌ای تمام محصولات و خدمات حوزه مشاغل خانگی و خرد با کیفیت و ارزان را به بازار معرفی می‌کند.
به گزارش آرانیوز، محمدصادق بیجندی، با اشاره به اینکه معتقدیم که ارتباطات و فناوری اطلاعات بستر توسعه بسیاری از فعالیت‌ها و مشاغل خرد و کوچک است، تصریح کرد: ارتباطات و فناوری اطلاعات گستره ارتباطات را گسترش داده و به عنوان بخش واسطه‌ای تمام محصولات و خدمات حوزه مشاغل خانگی و خرد را به بازار معرفی می‌کند.

وی افزود: مهار بیکاری با احیاء برخی از مشاغلی که در کشور به فراموشی سپرده شده‌اند در کنار نوآوری و خلاقیت در ایجاد رشته‌های جدید و ایجاد زنجیره ارزش محقق خواهد شد.

او با ابراز امیدواری از اینکه در حوزه مشاغل خانگی بتوان بخش کوچکی از مشکلات نقاط کم‌برخوردار را حل کرد، بیان کرد: این طرح الگویی است که نتایج و بازخورد آن در صورت قابلیت عملیاتی بودن به سایر مناطق کشور تعمیم داده خواهد شد.

وی در پایان با ذکر اینکه یکی از اهداف طرح مشاغل خانگی ایجاد جمعه بازارها و یا بازارچه‌های محلی در فضای مجازی است، یادآور شد: برای اتصال به بازار چند هدف‌گذاری شده است از جمله استقرار بازارهای روز محلی و منطقه‌ای با نگاه و شیوه مدرن که بخشی از آن به بحث بسته‌بندی محصولات خانگی و خرد، بخشی به برندسازی برای محصول و بخشی به مقوله کیفیت مربوط می‌شود که در آن تلاش شده محصولاتی با ویژگی ارزان قیمت و با کیفیت عرضه شود.

کردستان را مهد منابع خدادادی، نیروی انسانی فرهیخته، منابع طبیعی خدادادی، پتاسنیل‌ها، معادن و ...  دانست و اظهار کرد: امید است در طرح توسعه مشاغل خانگی با همکاری تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی و خصوصی بتوان گام مؤثر و مثبتی در هم‌افزایی پتانسیل‌های موجود استان برداشت.

وی افزود: طرح الگوی توسعه جدید مشاغل خانگی با کمک، همکاری و همراهی جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه‌ای و توسعه‌ای در هشت استان در حال انجام است که خوشبختانه استان کردستان نیز یکی از این استانهاست.

معاون جهاددانشگاهی کشور و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی و مشاغل خٌرد کردستان یکی از پرپتانسیل‌ترین استان‌های کشور است، گفت: تمرکز در ایجاد مشاغل خانگی در کردستان بر کشاورزی، آی سی تی و گردشگری است.

وی دلیل این امر را معروفیت کردستان به صنایع دستی آن دانست و ادامه داد: کردستان در حوزه کشاورزی هم در بسیاری از محصولات سرآمد کشور است.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار