کد خبر: ۳۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: پرونده کودک ۸ ساله علی‌آبادی که به‌علت قصور پزشکی و تزریق اشتباه دارو به کما رفته بود در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت ویژه تشکیل و در حال بررسی است.
به گزارش آرانیوز، عباس بدخشان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دختر بچه 8 ساله 10 روز پیش در نیمه‌های شب به بیمارستان علی‌آبادکتول مراجعه می‌کند که با تشخیص عفونت در بیمارستان بستری شده و با دستور پزشک معالج آمپول به وی تزریق می‌شود.

وی افزود: با تزریق ویال اشتباه دارویی، کودک با کاهش سطح هوشیاری مواجه شده و سپس به بیمارستان طالقانی گرگان منتقل می‌شود. این کودک حدود 7 روز در بیمارستان طالقانی بستری است و متخصصان بیمارستان این کودک را معاینه می‌کنند.

بدخشان گفت: سطح هوشیاری کودک بالاتر آمده و بدون دستگاه تنفسی نفس می‌کشد ولی هنوز خطر را رد نکرده است که امیدواریم بزودی این بهبودی ایجاد شود.

وی درباره قصور پزشکی در مورد این کودک 8 ساله اظهارداشت: قصور پزشکی در همه‌جای دنیا وجود دارد و این مسئله اجتناب‌ناپذیر است ولی برای وزارت بهداشت اینکه شخص خطاکننده خود اطلاع دهد، مهم است و در این مورد هم پرستار بعد از دیدن حال کودک اشتباه خود را اعلام کرده و با اطلاع رسانی پزشکان مراحل سم‌زدایی را در مورد کودک انجام دادند.

بدخشان تاکید کرد: در حال حاضر پرونده قصور پزشکی تشکیل شده و در معاونت غذا و دارو پرونده به‌صورت اختصاصی در حال بررسی است و این مراحل را از داروخانه تا  تزریق، ارسال و متخصص بررسی خواهیم کرد تا میزان قصور مشخص شود و پس از تکمیل پرونده آن را به مراجع ذیصلاح ارجاع می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما به‌عنوان مدعی‌العموم عمل خواهیم کرد افزود: ما تا آخر پیگیر پرونده هستیم و هر کسی که قصور کرده باشد مجازات خواهد شد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار