کد خبر: ۳۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
فرماندار علی‎آباد کتول گفت: امسال ۶ میلیارد تومان بدهکاری توتونکارهای شهرستان علی‌آبادکتول است و تصور نمی‎کنم که بیش از ۶۰۰ میلیون تومان از این مطالبات پرداخت شده باشد.
به گزارش آرانیوز، حسن هدایتی‌کتولی عصر امروز در  نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی علی‎آباد کتول 18 ماه بسته شده و قصابان علی‎آبادی برای کشتار باید به کشتارگاه صنعتی آق‎قلا مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 16 قصابی در علی‎آبادکتول به دلیل مشکلات کشتارگاهی دارند بسته شد و نمی‎تواند برای دو یا سه کشتار قصاب به گنبدکاووس و آق‎قلا بروند، تصریح کرد: اقتصاد خانواده قصاب‎ها را بسته شدن کشتارگاه علی‎آباد کتول تهدید کرده، باید این تمهیدات قبل از بسته شدن کشتارگاه صنعتی دیده می‎شد.

فرماندار علی‎آبادکتول ادامه داد: در نشست‎های مختلف تلاش کردیم که یک ارتباطی بین قصاب‎های علی‎آباد کتول با کشتارگاه آق‎قلا ایجاد شود که تا کنون موفق نبودیم.

هدایتی تاکید کرد: بیمارستان علی‎آبادکتول جوابگوی 200 هزار نفر جمعیت تحت پوشش این شهرستان نیست و باید در این مهم چاره‎ اندیشی شود.

وی به موضوع سیل در شهرستان علی‎آبادکتول اشاره کرد و یادآور شد: به همراه مدیریت ستاد بحران استان در آسیب دیدگی سیل در دهنه محمد آباد و زرین گل بازدید داشتیم و اعتباراتی از قبل در این راستا تخصیص داده شده که بخش اندکی از آن محقق شده و اقدامات که سبب کاهش آسیب‎زدگی به کشاورزی و جاده‎ها شود در این مدتی که آمدم اتفاق نیفتاده است.

فرماندار علی‎آبادکتول یادآور شد:یکی از معضلات ما در شهرستان توتون کارها است یک هزار و 500 هکتار توتون درگذشته در علی‎آبادکتول کشت می‎شد و امروز سطح زیر کشت ما به 500 هکتار رسیده و این درحالی است که کارشناسان می‎گوید که هرهکتار بیش از 5 نفر اشتغالزایی دارد.

هدایتی یادآور شد: شرکت دخانیات اعلام ورشکستگی کرده و به شرکت ذوب آهن واگذار شده و به دلیل آنکه بیان کردند توتون داخلی گران بوده ،سودی در آن نیست و کشت توتون در منطقه علی‎آبادکتول نیز کاملا کاهش یافته است و این موضوع باعث بحران و ناآرامی شده و چندین مکاتبه نیز در این راستا داشتیم.

وی افزود: توتون‎کاری در بخش‎هایی از شهرستان اتفاق می‎افتد که آسیب پذیری آن بیشتر است و اگر بخش توتون کاری ما از این میزان کاهش یابد یک آسیب بزرگ در حوزه اجتماعی روبه‎رو می‎شویم.

فرماندار علی‎آبادکتول یادآور شد:در طی ماه گذشته جلسه با رئیس سازمان صنعت و معدن استان داشتیم و در آنجا آقای قوانلو مطرح کردند که استاندار به دنبال این هستند که حجم 2 هزار تن توتون خریداری شده کم نشود.

هدایتی با بیان اینکه بخشی از مشکلات توتون‎کاران قرارداد نبستن شرکت دخانیات است، یادآور شد: قرار شده به میزان سال گذشته قرارداد کشت بسته شود و تشکیل تعاونی‎ها در منطقه از طریق روستایی‎ها ایجاد شود که توتون کارها با مشکل رو‎به‎رو نشوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 700 تن توتون از طریق یکی از شرکت‎ها خریداری شد و مشکلی داشت که تنها توتون درجه یک و دو را می‎خرید، افزود: هم‎اکنون توتون در انبار توتون‎کاران ما در روستاها وجود دارد و بخشی از مطالبات توتون‎کارها از سال گذشته نیز پرداخت نشده بود.

فرماندارعلی‎آبادکتول یادآور شد: امسال 6 میلیارد تومان بدهکاری توتون‎کارها است و تصور نمی‎کنم که بیش از 600 میلیون تومان پرداخت شده باشد.

هدایتی افزود: در راستای توسعه اقتصادی شهرستان علی‎آبادکتول با حمایت و تدبیر دولت به دنبال توسعه شهرک صنعتی هستیم و فاز دوم آن را دنبال می‎کنیم .

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار