کد خبر: ۳۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد عنوان کرد
معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به اینکه وام‌ها اشتغال روستایی باید رونق اقتصادی روستاها را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: هدف از ارائه چنین تسهیلاتی تثبیت جمعیت روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها است.
به گزارش آرانیوز، علی زینی وند، پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال استان یزد با اشاره به اینکه هدف از ارائه وام‌های اشتغال روستایی، رونق اقتصادی روستاها در جهت تثبیت جمعیت روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها است، تصریح کرد: علاوه بر لزوم تسریع در کارشناسی طرح‌ها و پی گری امور مربوطه توسط مسئولین ذی‌ربط، دقت در ارائه این تسهیلات نیز باید موردتوجه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری استان، تصریح کرد: ارائه آموزش و تربیت نیروهای ماهر با توجه به فرصت‌های شغلی موجود در استان باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد، چراکه توجه به این مهم می‌تواند بسیاری از مشکلات اشتغال در استان را برطرف کند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به نیازها و فرصت‌ها شغلی در صنایع و بخش‌های مختلف استان، می‌تواند نرخ بیکاری استان را کاهش دهد؛ تصریح کرد: اشتغال‌های فراوانی در استان در اختیار اتباع بیگانه قرارگرفته، و مهارت افزایی نیروهای جوان در رشته‌های موردنیاز نیز می‌تواند به‌سرعت آن‌ها را وارد بازار کار کند.

زینی وند در پایان تصریح کرد: در کنار وام‌ها و تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و اشتغال  روستایی؛ باید به سایر تسهیلات فراهم‌شده توسط سایر دستگاه‌ها، نظیر بنیاد کرامت نیز توجه کرد.

پایان پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار