کد خبر: ۳۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:
بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، ۶۵ درصد از هدف گذاری ۱۷۰ میلیون دلاری استان برای صادرات غیر نفتی محقق شده است.

به گزارش آرانیوز، محمود دلپسند در ششمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد: هدفگذاری سال ۹۶، تحقق صادرات به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار بوده که تاکنون ۶۵ درصد آن محقق شده و هرچند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد هستیم اما باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

وی ادامه داد:واقعیت موجود این است که در سال جاری نسبت به برنامه های پیش بینی شده ملی رشد ۱۰درصدی را بدست آوردیم اما این در حالیست که ظرفیت های استان باید بیشتر از این موارد باشد، بنابراین باید ضعف های این حوزه شناسایی و برطرف شود.

دلپسند با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت های استان به درستی بهره مند نشده ایم، اذعان کرد: یکی از ضعف های حوزه صادرات غیر نفتی استان،   استفاده نکردن از ظرفیت بازرگانان و تجار جدید با دیدگاه های متفاوت چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی است که باید علت های این ضعف همچون زیر ساخت های حوزه گمرک، فرآیندها و یا موارد دیگر بررسی و بازبینی شود تا به سمت بهبود پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه در بحث صادرات، شناسایی بازار هدف، برندسازی و بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افتتاح گمرک ریلی شهرستان جاجرم و همکاری با بخش های خصوصی برای حضور در بازارهای جهانی آماده شویم زیرا محصولات استان قابلیت معرفی و شناساندن به این بازارهای هدف را دارد.

دلپسند با تاکید بر اینکه با دید ارتقا باید مقوله صادرات را جدی گرفت، اظهار داشت:مسائل مربوط به صادرات و پیگیری و تحقق نتایج آن زمانبر است اما با این حال نگاه ما باید حرکت به سمت رشد و تعالی باشد و برای تحقق این هدف، استفاده از تکنولوژی های روز برای واحدهای تولیدی مهم است تا بدین طریق معیشت مردم ساماندهی شود.

معاون استاندار خراسان شمایل همچنین درارتباط با اعزام و پذیرش هیات های تجاری گفت:برای تعیین و گسترش بازارهای هدف در دیگر کشورها در گام نخست باید برنامه منظم سالانه تدوین شود و متولیان این حوزه از ابزارهای در اختیار دولت و دیگر مجوزها نیز استفاده کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار