کد خبر: ۳۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد سفیران چند کشور در این سازمان را برای بازدید از آنچه به‌ادعای وی بقایای موشک‌های مورد استفاده ایران علیه ریاض است، به واشنگتن دعوت کرده است.
به گزارش آرانیوز، دولت آمریکا قصد دارد در راستای سیاست‌های ایران‌هراسانه خود، روز دوشنبه سفیران کشورهای عضو شورای امنیت را به واشنگتن دعوت کند.

به‌نوشته رویترز، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل آنچه را به‌ادعای وی قطعات موشک‌های منتقل‌شده از ایران به اعضای جنبش انصارالله یمن است به این دیپلمات‌ها نشان خواهد داد.

طبق برنامه‌ای که دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده «هیلی» و 14 همکارش در شورای امنیت، در یک ضیافت نهار با حضور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز شرکت خواهند کرد.

نمایندگان اعضای شورای امنیت از  پایگاه «آناکوستیا ــ بولینگ»، جایی که «هیلی» ماه گذشته با نمایش آهن‌پاره‌های موشکی، ایران را به کمک به انصارالله در حمله موشکی به ریاض متهم کرد، دیدن خواهد کرد.

 هیلی ماه گذشته با ایستادن کنار قطعاتی که مدعی بود لاشه موشک‌ها و سلاح‌های ایرانی است، تهران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد. اندکی بعد، روزنامه نیویورک‌تایمز به‌نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا ادعاهای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه ایران را رد کرد.

مقام‌های دفاعی آمریکا گفته‌اند نمی‌توانند زمان دقیق ارسال سلاح‌ها به یمن را مشخص کنند و این به‌معنای آن است که سلاح‌ها ممکن است قبل از زمان صدور قطعنامه شورای امنیت به یمن ارسال شده باشند. در برخی موارد مقام‌های آمریکایی گفته‌اند نمی‌دانند که این سلاح‌ها چه‌زمانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

برخی از منابع هم گفته‌اند که هیچ‌کدام از سلاح‌هایی که هیلی به‌نمایش گذاشت قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای نیستند و این بدان معنا است که حتی در صورت تأیید ارسال این سلاح‌ها از سوی ایران، این اقدام نقض قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت به‌شمار نمی‌رود. 

انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار