کد خبر: ۳۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
در حالی که طی روزهای اخیر مراجعات مردمی به درمانگاه ها و کلنیک های پزشکی به حد بسیار زیادی بخاطر معضل ریزگردها، افزایش داشته است، این مدیر درمان است که از پرداخت مطالبات پزشکان سرباز می زند و در این بین مردم باید با بیماری های دست و پنجه نرم کنند.
به گزارش اختصاصی آرانیوز، بر اساس بررسی های صورت گرفته، برخی درمانگاه ها، مطب پزشکان و کلنیک های پزشکی در استان خوزستان بیش از هشت ماه است که برای دریافت مطالبات خود به مدیریت درمان مراجعه می کنند اما در کمال ناباوری این مدیریت از پرداخت هزینه های دفترچه ای بیمه شانه خالی می کند.

این اقدام مدیریت درمان باعث شده که اخیرا برخی مراکز درمانی و پزشکان از انعقاد قرارداد با تامین اجتماعی خودداری کنند و یا اینکه دیگر حق ویزیت بیماران را بصورت آزاد دریافت کنند که امر هزینه های سرسام آوری را بر دوش مردم متحمل می کند.

برای نمونه ۶۰ درصد مردم اهواز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و به خاطر اینکه اهواز مرکز استان است از شهرستان ها هم به مرکز استان مراجعه می کنند و از سویی از استان های دیگر هم مراجعات داریم که پاسخ دادن به این حجم مراجعات با داشتن تنها یک بیمارستان و چند مرکز درمانی در اهواز سخت است و به همین دلیل باید صادق جلیلی به عنوان مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان فکری به حال این شرایط کند و از ادامه مشکلات به وجود آمده برای شهروندان جلوگیری کند.

برخی کارشناسان معتقد اند که دولت یک هزار و 300 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و در صورتی که این بدهی پرداخت شود، درمانگاه ها در کمترین زمان ممکن مطالبات خود را دریافت خواهند کرد. اما ظاهرا بدنه درمانی تامین اجتماعی خیلی بیشتر از این حرف ها برای پرداخت مطالبات درمانگاه ها بی انگیزه است.

شرایط موجود در زمینه بی اعتباری دفترچه های تامین اجتماعی در استان خوزستان بی سابقه است و این در حالی است که این استان به عنوان یکی از صنعتی ترین استان های کشور در پرداخت حق بیمه جایگاه ویژه ای دارد و نمی توان نبود اعتبارات را بهانه ای برای عدم پرداخت مطالبات مراکز درمانی عنوان کرد.

بر همین اساس، لازم است مدیران تامین اجتماعی و نیز درمان این سازمان برای بازگردانندن اعتبار و وجه سابق این دفترچه درمانی تلاش بیشتری نشان دهند و نسبت به پرداخت مطالبات جامعه پزشکی و درمانی استان اقدام کنند

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار