کد خبر: ۳۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خبر داد:
زنجان-مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان از ورود سه هزار و ۷۴۸ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی استان زنجان طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش آرانیوز، مرتضی ممیزی از ورود سه هزار و ۷۴۸ پرونده متخلف به تعزیرات حکومتی استان زنجان طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: تعداد کل پرونده‌های مختومه سه هزار و ۸۶۲ پرونده بوده است.

وی عملکرد رسیدگی به پرونده‌ها را بالای ۱۰۰ درصد اعلام کرد و اظهار کرد: پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی استان زنجان طی ۱۰ ماهه سال جاری در بحث کالا و خدمات، بهداشتی و قاچاق کالا بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ارزش ریالی محکومیت پرونده‌های متشکله در این بازه زمانی را ۷۱۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: محکومیت این پرونده‌ها نسبت به سال گذشته ۲۶۰ رشد دارد.

ممیزی افزود: وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات اقتصادی در جامعه است و  این اداره در سه حوزه وظایف خود را انجام می‌دهد.

وی رسیدگی به تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت قوانین نظام صنفی و اجحافی که از سوی برخی صنوف در حق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود را ازجمله وظایف این اداره اعلام کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان بابیان اینکه اداره صلاحیت رسیدگی به تخلفات اشخاص حقوقی و حقیقی را دارد، گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون، تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی و اعمال مجازات را دارد.

ممیزی ابراز کرد: در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و برخورد با تخلفات صنفی، گشت‌های مشترک سیار با حضور روسای شعب تعزیرات حکومتی استان و بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت سرزده از فروشگاه‌ها و اصناف سطح استان زنجان طی سال جاری به عمل می‌آورد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار