کد خبر: ۳۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی نوروژنتیک ایران:
مشهد-دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی نوروژنتیک ایران گفت: دومین کنگره بین‌المللی و دهمین همایش ملی نوروژنتیک ایران از دوم تا چهارم اسفند سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش آرانیوز، آریانه صدرنبوی ظهر دوشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌های نوروژنتیک و مغز و اعصاب جنبه ژنتیکی و انتقال وراثتی قوی دارند و که بیماری‌های تشنج، سرع و« ام اس» شایع‌ترین آن‌ها هستند، اظهار کرد: علم پزشکی کشور در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و رسالت اخلاقی جامعه پزشکی در خدمت صادقانه در امر درمان بوده است.

وی افزود: دومین کنگره بین‌المللی و دهمین همایش ملی نوروژنتیک ایران از دوم تا چهارم اسفند ماه امسال در مجتمع برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی و دهمین همایش ملی نوروژنتیک ایران تصریح کرد: این کنگره با هدف رشد و توسعه شناخت پایه ژنتیکی بیماری‌های مغز و اعصاب و راه‌های پیشگیری و درمان برگزار می‌شود.

صدرنبوی خاطرنشان کرد: متوسط قیمت آزمایش‌های نوروژنتیک بین ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان در گام نخست است، اما هزینه‌های مراحل بعد کمتر خواهد بود و جامعه هدف هم زوج‌های جوان، پسران و دختران در آستانه ازدواج و کودکان هستند و با همکاری بیمه‌ها و بهزیستی از بیماران کم‌درآمد به‌صورت خاص حمایت می‌شود.

در ادامه دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی و دهمین همایش ملی نوروژنتیک ایران، گفت: این کنگره بین‌المللی و همایش ملی با حضور مسئولان و پژوهشگران ملی و بین‌المللی از ایران، آلمان، انگلستان، ایتالیا و دیگر کشورهای مطرح دنیا برگزار می شود.

مرتضی سعیدی با اینکه اینکه تعداد ۲۵۰ مقاله به دبیرخانه این رویداد علمی و پزشکی ارسال شده است، افزود: از این تعداد ۴۰ مقاله به صورت سخنرانی، ۲۰۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های ژنتیک در کشور ما رو به  بهبود است و خروجی این کنگره ۳ روزه باید افزایش کیفیت‌های ژنتیکی و استفاده از ظرفیت‌ها و دانش‌های علمی و پزشکی را شاهد باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار