کد خبر: ۳۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
شهردار مشهد:
مشهد- شهردار مشهد گفت: بدهی‌های شهرداری مشهد به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده و ۱۱ سال طول می کشد تا اوضاع سروسامان پیدا کند.

به گزارش آرانیوز، قاسم تقی‌زاده خامسی صبح دوشنبه در سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی مشهد که  در تالار شهر برگزار شد اظهار کرد: بدهی‌های شهرداری در سال ۹۴، دو هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان بوده که به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده یعنی ۲۱۷ درصد افزایش داشته است و حداقل ۱۱ سال طول می‌کشد که وضع موجود را سر و سامان دهیم.

وی افزود: دستور العمل تسهیل سرمایه‌گذاری را تدوین می‌کنیم که امیدواریم منابع جدیدی را برای شهرداری به ارمغان بیاورد.شهرداری در وضعیتی نیست که به دستگاه‌ها کمک کند تنها کاری که می‌توانیم بکنیم همدلی و همراهی است ولی از نظر وضعیت مالی وضعیت خوبی نداریم.

شهردار مشهد بیان کرد: وضعیت ساختمان‌سازی بسیار ضعیف است و در شرایط رکود به سر می بریم. از سال ۹۳ تا به امروز ۴۷ درصد کاهش درآمد  در این حوزه داریم.

خامسی ادامه داد: تنها ۲۰ درصد منابع در آمدی شهرداری پایدار و ۸۰ درصد ناپایدار هستند که بخش عمده از  درآمدها از محل صدور  پروانه‌ها و پایانکار هستند که ۴۷ درصد کاهش داشته است.

وی ابراز کرد: طلبی از دولت داریم که امیدواریم بخش عمده‌ای از آن را بگیریم. نامه‌ای به معاونت اول رئیس جمهور نوشتم که به نوبخت ارجاع شده است.

شهردار مشهد تصریح کرد:  تا پایان امسال ۷۰۰ میلیارد تومان بابت اصل و سود اوراق مشارکت  بدهکار می‌شویم و ما مجبوریم آن را پرداخت کنیم ولی نامه‌ای نوشته‌ایم تا دولت این مبلغ پرداخت کند.

وی گفت: ️بودجه پیشنهادی سال ٩٧ بر اساس ۴۰ درصد بودجه جاری و ۶۰ بودجه عمرانی بسته شده است. هم اکنون ️۱۱ هزار و ۳۵۰ نیرو با ۱۰ نوع قرارداد در شهرداری استخدام هستند و با ۵۵ درصد تورم نیروی انسانی رو به رو هستیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار