کد خبر: ۳۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست اردبیل مطرح کرد؛
اردبیل – مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: برخلاف تأکیدات، سوزاندن ضایعات محصولات کشاورزی در این استان همچنان انجام می شود.

به گزارش آرانیوز، محمد خداپرست تصریح کرد: متأسفانه بعد از برداشت محصول برخی کشاورزان ضایعات باقی‌مانده در زمین زراعی را می‌سوزانند که این اقدام اثرات سو زیست‌محیطی دارد.

وی افزود: با شخم زدن خاک تمامی خاکستر ضایعات با خاک مخلوط می‌شود و مجدداً با کاشت محصول جدید، مشکلات زیست‌محیطی به دنبال دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان متذکر شد: بارها کارشناسان محیط‌زیست خواستار توقف این روند اشتباه شده‌اند و آموزش‌های متعدد با همکاری جهاد کشاورزی به دهیاران انتقال یافته و با این وجود همچنان برخی کشاورزان ضایعات خود را می‌سوزانند.

خداپرست به برخورد با این گروه از کشاورزان اشاره و تصریح کرد: از سال گذشته ۸۱ پرونده تشکیل شده و با کشاورزان متخلف به دلیل آلوده کردن محیط‌زیست برخورد می‌شود.

وی همچنین به رها کردن نایلون از کشت قبلی محصولات در اراضی کشاورزی اشاره و تأکید کرد: با وجود تأکیدات نایلون‌های استفاده شده از کشت قبلی در اراضی کشاورزی رها می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان با تأکید به اینکه این فرایند آلودگی به دنبال دارد، اضافه کرد: انتظار می‌رود کشاورزان با هدف تأمین سلامت و بهداشت مواد غذایی به ضرورت‌های صیانت از محیط‌زیست توجه نشان دهند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار