کد خبر: ۳۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
مطالبه‌ای که دیده نشد
کرج - مسئله تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان البرز که بار ترافیک ملی را به دوش می‌کشد مطالبه‌ای است که در روز آمدن معاون اول رئیس جمهور به استان به دلیل بارندگی هوا دیده نشد.

به گزارش آرانیوز، در حالی انتظار می‌رفت در جریان سفر یک‌روزه معاون اول رئیس‌جمهور به استان البرز پیگیری طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها برای خروج از آلودگی هوای کلان‌شهر کرج و استان البرز نتیجه‌ای به دنبال داشته باشد که در نهایت با اعلام جهانگیری نسبت به حساسیت دولت در خصوص تعطیل نشدن روزهای پنجشنبه در البرز این طرح مسکوت باقی ماند.

شهروندان کلان‌شهر کرج در حالی نخستین روز از هفته جاری را به پیشواز اسحاق جهانگیری و شش تن از وزرای دولت رفتند که انتظار داشتند نخستین سفر هیئت دولت دوازدهم به استان البرز نویدبخش باشد و مطالبه تعطیلی پنجشنبه‌ها به گوش مسئولان برسد مطالبه‌ای که به حق است زیرا دود ترافیکی ملی سال‌ها است که به چشم البرزنشینان می‌رود.

شنبه سی‌ام دی‌ماه وقتی جهانگیری به البرز آمد، هوا بارانی بود، آن مرد آمد، آن مرد در باران آمد، آن مرد وقتی آمد که آسمان البرزی بارانی بود و باران آلودگی را شسته بود و این مهم دلیلی شد که مرد دوم دولت تدبیر و امید از مطالبه اصلی البرزنشینان درک درستی حاصل نکند.

در حالی همه رسانه‌ها در نشست شورای اداری که با حضور جهانگیری و شش تن از وزرا برگزار شد چشم انتظار نویدی راهگشا برای کاهش آلودگی هوای کلان‌شهر کرج بودند که با اتمام حجت مرد دوم دولت دوازدهم تکلیف بر همه مشخص شد.

در جلسه شورای اداری محمدعلی نجفی استاندار البرز و نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز صدای مردم را به گوش مسئولان رساندند، اما چون هوا ابری بود بار دیگر مطالبه دیرینه البرزنشینان در دود ترافیک خودروها گم شد.

نجفی که در ابتدای صحبت‌های خود در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که تصمیماتش و مصوبه و قابلیت اجرایی شدن دارد، خطاب به معاون رئیس جمهور، وضعیت اجرای پروژه‌های حوزه راه را تشریح کرد و گفت: تکمیل این طرح‌ها حداقل به دو سال زمان نیاز است و با توجه به وضعیت آلودگی هوا کرج که ناشی از ترددهای ملی است این استان نیاز به پالایش هوا در روزهای پایانی هفته دارد.

محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به دنبال تایید صحبت‌های استاندار مطالبه یک جمعیت میلیونی را بار دیگر روز میز دولت گذاشت تا حکم نهایی صادر شود.

حساسیت معاون رئیس جمهور به تعطیلی استان‌ها

همهمه‌ایی در شورای اداری البرز و ستاد اقتصاد مقاومتی استان به جریان افتاد و بارقه امید برای تحقق این مطالبه دیرینه بر چشمان مسئولان و البته رسانه‌های پیگیر نشست. جهانگیری اما در پاسخ به مدت‌ها چشم انتظار ی مردم و مسئولان برای پیگیری اجرای طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های البرز گفت: که نسبت به این موضوع حساسیت وجود دارد.

جهانگیری در پاسخی صریح اعلام کرد: بر مسئله تعطیلی پنجشنبه‌های استان حساسیت داریم که این امر اجرایی نشود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: استاندارانی همچون استاندار سابق البرز به صورت غیر قانونی تصمیماتی را گرفتند، دخالتی نکردیم اما با شکایت فردی به دیوان عدالت این مهم لغو شد اما پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد.

جهانگیری در حالی وعده داد که موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان البرز را در شورای اداری کشور مطرح می کند که خود غروب روز سی‌ام دی ماه پس از سفری یک روزه به البرز با مترو به پایتخت بازگشت، جهانگیری همان شب در صفحه شخصی اینستاگرام خود عکسی منتشر کرد که حکایت از متروسواری آقای معاون اول داشت.

شاید یکی از دلایل متروسواری جهانگیری صف طولانی ترافیک اتوبان کرج - تهران باشدآقای معاون اول در توضیح عکس منتشر شده در صفحه اینستاگرامش نوشت؛ «امشب - بازگشت از  سفر استانی البرز به تهران با مترو». البته شاید یکی از دلایل متروسواری جهانگیری صف طولانی ترافیک اتوبان کرج - تهران باشد!

در پایان باید گفت؛ ساکنان البرز هم به جهت تنفس دود خودروهای ملی سال‌ها است که به حساسیت فصلی مبتلا شده اند و به نظر می‌رسد باید برای علاج این درد مزمن و قدیمی تیماری دیگر بجویند.

مسئولان البرزی به حکم وظیفه دغدغه مردم را پیگیری کردند حال باید دید این پرونده نیمه مختومه چگونه با تصمیم هیئت دولت در شورای اداری کشور بسته خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار