کد خبر: ۳۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
در جلسه شورای شهر مطرح شد:
کرج - پراکندگی عملکرد در بخش درآمد شهرداری کرج موضوعی بود که در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد.

به گزارش آرانیوز، محمد نبیونی در نطق پیش از دستور سی و ششمین جلسه شورای شهر کرج که صبح یکشنبه برگزار شد، با بیان اینکه موضوع متمم بودجه نهایی شده است، اظهار کرد: طبق قانون شهردار بایستی تا تاریخ ۳۰ دی بودجه ۹۷ را به شورا ارائه می کردکه طی نامه ای این مهم به شورای اسلامی ارائه شده است.

در ادامه عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج با اشاره به اینکه دو هفته گذشته کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج تشکیل و با ابلاغ متمم بودجه سال ۹۶ شهرداری به این کمیسیون طبق برنامه ریزی های انجام شده فعالیت کمیسیون آغاز شد، افزود: ذیل کمیسیون تلفیق کمیته ای کارشناسی برای پیشبرد برنامه ها شکل گرفت.

وی با تشریح عملکرد بودجه شهرداری طی سه سال گذشته و نحوه بودجه ریزی همچنین بیان ویژگی های مصوبات کمیسیون تلفیق، ادامه داد: در سال ۹۴ سر جمع بودجه مصوب شهرداری کرج هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بوده که میزان عملکرد آن حدود هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

زارع مصوب بودجه شهرداری کرج در سال ۹۵ را  هزار و ۹۴۶ میلیارد تومان اعلام کرد که میزان عملکرد آن هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان بوده است و گفت: علی رغم اینکه متناسب با این امر هزینه دیده شده بود اما در تمام این سال ها با مازاد هزینه نسبت به درآمد مواجه بودیم.

لزوم انضباط بخشیدن به هزینه و درآمد در شهرداری کرج

وی با بیان اینکه درآمد نقدی کرج در سال ۹۴ حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد پیش بینی شده بود که از این میزان ۸۲۴ میلیارد تومان آن محقق شده است، ادامه داد: در سال ۹۵ حدود هزار و ۲۴۷ میلیارد اعتبار نقدی پیش بینی شده بوده است که از این میزان ۸۶۰ میلیارد تومان محقق شده، در حوزه عملکرد شهرداری در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ رشد قابل توجهی وجود نداشته است.

به گفته این عضو شورای در سال جاری با سیاست تجمیعی شهرداری بودجه مصوب شهرداری کرج، ۲ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد که از این میزان هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان به صورت نقد پیش پیش بینی شده است، افزود: در متمم پیشنهادی به شورا ۲ هزار و ۴۱ میلیارد تومان درآمد همچنین معادل این میزان نیز هزینه پیش بینی شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج تاکید کرد: میزان ۳۹۰ میلیارد تومان از سقف مصوب تجمیعی در متمم بودجه سال جاری کاهش داشته که این مهم مبنایی برای بررسی متمم بودجه در کمیسیون تلفیق بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این کمیسیون بعد از بررسی تک به تک ردیف های بودجه، در نهایت متمم مصوب و برای شهرداری کرج هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان سرجمع درآمد و هزینه پیش بینی شد که هزار و ۳۹۹ میلیارد تومان نقد و حدود ۵۱۹ میلیارد تومان غیر نقد بوده است، اظهار کرد: در این کمیسیون تلاش کردیم به بودجه در بخش های مختلف هزینه ای و در آمدی انضباط ببخشیم.

وی گفت: در حوزه در آمدی بسیاری از کدهای غیرفعال که در سازمان ها متمرکز بود به عنوان کدهای پایدار درآمدی که فعالیت چشمگیر نداشتند در متمم بودجه مورد توجه قرار گرفت و حدود ۳۰ میلیارد تومان با موافقت مدیران در متمم پیش بینی شد.

بخش درآمد شهرداری بسیار پراکنده عمل می کرده است

زارع با بیان اینکه قسمتی از درآمدها غیر واقعی بود که در خصوص آن ها با تبادل نظر کاهش پیدا کرد، تصریح کرد: عمده کاهش در بخش درآمد در خصوص فروش املاک به عنوان سرمایه های پایدار شهرداری بود، ۱۵۵ میلیارد تومان از بابت فروش املاک سرمایه ای از سر جمع درآمد کاسته شد.

وی با اعلام اینکه میزان اتکا به املاک در بودجه کاهش پیدا کرده و راهکارهای فروش یا عرضه املاک به صورت کارشناسی به همکاران شهرداری پیشنهاد شده است، ادامه داد: بخش درآمد شهرداری بسیار پراکنده عمل می کرد در این بودجه برای اولین بار تمام ردیف ها مورد بررسی قرار گرفت.

زارع تاکید کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری برای هزینه های جاری ۹۵۰ میلیارد تومان به منظور هزینه های تجمعی شهرداری و سازمان های ده گانه بود که با بررسی دقیق حدود ۸۵ میلیارد تومان کاهش هزینه داشتیم، در حوزه نیروی انسانی آمار دقیقی و شفافی از این امر در اختیار نداشتیم که خوشبختانه این امر در کمیسیون مورد بررسی و به تجمیع رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: به تاریخ امروز مجموع پرسنل شهرداری کرج اعم از سازمان ها و  مناطق که با این نهاد ارتباط مستقیم قرادادی دارند حدود ۵ هزار و ۶۳ نفر است که از این میزان ۱۳۷ نفر در سازمان ها همچنان در شهر فردیس مشغول هستند.

 وی با اشاره به اینکه در حوزه امور پیمانکاری به صورت مفصل با بخش هایی که این حوزه را مدیریت می کردند در خصوص شفافیت ردیف ها بحث و تبادل نظر شد، گفت: برخی از ردیف ها ارقام معنی داری را نداشتند اما به آن پرداخته شد از سرجمع این ردیف متمم بودجه را به انصباط رساندیم.

اختصاص ۵۵ درصدی بودجه شهرداری به پروژه‌های عمرانی

زارع با تاکید بر اینکه حدود ۵۵ درصد اعتبارات عمرانی و ۴۴ درصد دیگر هزینه های جاری در متمم بودجه مورد تصویب قرار گرفت مشروط بر اینکه در عملکرد متمم بودجه شهرداری این درصد ها را عملی سازد، گفت  مبلغی برای نصب کاتالیست بر روی تاکسی های سطح شهر دارای میزان آلایندگی بالا به عنوان سوپسید پیش بینی شده تا در این راستا ۴ هزار تاکسی تحت پوشش قرار گیرند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج تاکید کرد: پروژه های نیمه تمام شهرداری در اولویت قرار دارد همچنین به بخش فرهنگ برای آماده سازی بودجه سال ۹۷ پرداخته شد، از طرفی باید به این مهم نیز اشاره کرد که  با عدم شفافیت در رابطه با تخصیص ها در حوزه پسماند مواجه بودیم که تلاش شد میزان شفافیت در این بخش افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در این بودجه شهرداری مکلف به شروع مطالعات برای جانمایی فضاهای فرهنگی و ورزشی در مناطق محروم شده است که باید تا قبل از پایان سال اجرایی شود، خاطرنشان کرد: شروع مطالعات برای مدهای دیگر حمل و نقل عمومی ارقامی در نظر گرفته شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار