کد خبر: ۳۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
بوشهر - غلظت ریزگردها و ذرات معلق در هوای استان بوشهر از روز گذشته افزایش یافته است و این موضوع باعث شده تا مدارس برخی نقاط تعطیل و نسبت به تردد افراد حساس هشدار داده شود.

به گزارش آرانیوز، در حالی که مردم استان بوشهر روز گذشته از بارش‌های باران خوشحال بودند، این بارندگی‌ها مدت زمان زیادی طول نکشید و جای خود را به گرد و غبار داد.

از ظهر دیر تاکنون گرد و غبار به شدت در سطح استان بوشهر نفوذ کرده است و شدت ذرات معلق در هوای استان به حدی بالا است که میدان دید را در برخی نقاط بسیار کاهش داده است.

به همین علت امروز مدارس برخی مناطق استان بوشهر تعطیل شد و احتمال تعطیلی مدارس در روزهای آینده نیز با توجه به این وضعیت امکان‌پذیر است.

ریزگردها ۱۴ برابر استاندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، امروز غلظت ریزگردها در بوشهر به ۱۴ برابر استاندارد رسیده است.

حسین دلشب اضافه کرد: میزان ذرات معلق در هوای بوشهر دو هزار و ۷۹ میکروگرم بر متر مکعب است در حالی که میزان استاندارد جهانی کیفیت هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

وی ادامه داد: در دیگر نقاط استان بوشهر ریزگردها دارای غلظت بالایی هستند که بر اساس اطلاعات رسیده شدت ریزگردها در گناوه ۶۵۹ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

براساس شاخص‌ها وجود میکرو گرم بر متر مکعب بین صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم (ویژه گروه های سنی حساس)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (عموم گروه های سنی)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ به بالا خطرناک است.

در بوشهر طی ۱۰ ماه امسال ۹ روز هوای پاک و ۲۰۵ روز هوای سالم ثبت شده است.

تعطیلی مدارس

رئیس اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: با توجه به اعلام هواشناسی استان و ورود و ادامه پدیده گرد و غبار  و ماندگاری آن تا روز یکشنبه مدارس در شهرستان‌های کنگان، دیر، بردخون، تنگستان، دلوار، ریگ، گناوه، دیلم در نوبت صبح تعطیل بوده است.

مجید اجرایی خاطرنشان کرد: مدارس تنگستان، دیر، دلوار، گناوه، عسلویه، بوشهر، خارگ، دشتستان، شانکاره، آب‌پخش و سعدآباد در نوبت عصر تعطیل است.

وی ادامه داد: در صورت اعلام مسئولان شهرستانی امکان تعطیلی مدارس در دیگر نقاط نیز وجود دارد.

مدارس و دانشگاه‌های گناوه تعطیل شد

روابط عمومی فرمانداری گناوه دراطلاعیه‌ای اعلام کرد: درپی وقوع پدیده گرد و خاک، همه مدارس و دانشگاه‌های این شهرستان به دلیل افزایش غلظت ریزگردها در روز یکشنبه تعطیل است.

در این اطلاعیه آمده است، این تصمیم بنا به دستور فرماندار به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه‌های این شهرستان اتخاذ شده است.

تعطیلی همه مدارس دیلم

روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دیلم هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دلیل شرایط فوق‌العاده جوی و غلظت بیش از حد مجاز ریزگردها بنا به پیشنهاد مدیریت آموزش و پرورش و موافقت فرماندار تمامی دوره‌های تحصیلی مدارس در نوبت صبح تعطیل است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار