کد خبر: ۳۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
استاندار زنجان عنوان کرد:
زنجان-استاندار زنجان معتقد است: برخی تلاش دارند مردم را به آینده کشور ناامید کرده و یاس را در سطح جامعه ترویج کنند.

به گزارش آرانیوز، اسدالله درویش‌امیری ظهر شنبه در جلسه شورای اداری استان در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه ایران کشوری با ظرفیت‌های بالای اقتصادی است، افزود: باید تمامی قوا در کنار یکدیگر به وظایف و تکالیف خود عمل کنند و این رویکرد در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب باشد.

وی با اشاره به پیش بینی ایجاد ۹۸۷ هزار شغل در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۷ ادامه داد: این میزان شغل در صورتی برای کشور ایجاد می‌شود که درآمدهای دولت محقق و زمینه مورد نیاز برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم شود.

درویش امیری افزود: مجموع لایحه پیشنهادی دولت ۳۸۶ هزار میلیارد تومان بوده که ۲۷۶ هزار میلیارد تومان آن مصرف جاری است که این تناسب برای کشور مناسب نیست و با توجه به تغییراتی که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای بودجه صورت گرفته، شاهد برخی تغییرات لایحه پیشنهادی دولت نیز خواهیم بود.

 استاندار زنجان با بیان اینکه ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش فقر از ویژگی‌ها مهم لایحه بودجه است، گفت: در لایحه پیشنهادی دولت این هدف وجود دارد که نظام جمهوری اسلامی و دولت در پرداخت یارانه نیازمندان تعهد دارد، اما یارانه باید به نیازمندان واقعی پرداخت شود و وجود ۷۶ میلیون نفر یارانه بگیر در کشور با عدالت سازگاری ندارد.

درویش امیری با اشاره به اینکه شفافیت در لایحه بودجه ویژگی دیگر لایحه بودجه پیشنهادی دولت است، گفت: دولت به صورت شفاف لایحه پیشنهادی بودجه کشور را در اختیار عموم مردم قرار داد تا ابعاد مختلف ردیف‌های بودجه‌ای برای مردم روشن شود که متاسفانه شاهد برخی جوسازی‌ها در این راستا نیز بودیم.

استاندار زنجان معتقد است: برخی تلاش دارند مردم را به آینده کشور ناامید کرده و یاس و ناامیدی را در سطح جامعه ترویج کنند که این افراد به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند که امید مردم را نشانه گرفته‌اند.

درویش امیری با بیان اینکه نباید بهانه‌ای به دست دشمنان برای اقدام بر علیه کشور داده شود، گفت: دشمنان خارج نشین که با انقلاب اسلامی عناد می‌ورزند و ملت ایران فراموش نمی‌کند که در دهه ۶۰ چگونه مردم و مسئولان بی‌گناه و  بی دفاع را در کشور جمهوری اسلامی به شهادت رساندند.

وی با اشاره به اینکه در داخل کشور مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری است، اتفاق نظر وجود دارد، گفت: وجود مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری را با جان و دل می‌پذیریم و از عموم مردم عذرخواهی می‌کنیم، البته مردم نیز همواره با تمامی مشکلات در رخدادهای اخیر بازهم برای دفاع از انقلاب اسلامی در صحنه حاضر شدند.

درویش امیری با بیان اینکه باید در جامعه وحدت و یکپارچگی برای کاهش مشکلات مردم وجود داشته باشد، افزود: تمامی مسئولان باید متعهد به اجرای قوانین در کشور باشند و با این رویکرد مشکلات مختلف مردم در سطح جامعه کاهش یابد.

وی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقتصاد کشور در مسیر عقلاتی و درستی قرار گرفته که متاسفانه برخی تصمیم دارند اقتصاد کشور را از این مسیر خارج کنند.

استاندار زنجان ادامه داد: بر اساس قانون اساسی باید برای عموم مردم کشور سلامت و درمان مورد تاکید و توجه باشد که در این راستا دولت ۹۰ هزار میلیارد تومان برای درمان و تأمین رفاه اجتماعی مردم پیش بینی کرده است.

درویش امیری با بیان اینکه توجه به برنامه‌های اولویت دار از دیگر اهداف مهم لایحه پیشنهادی دولت محسوب می‌شود، افزود: برخی از مسائل کشور دارای اهمیت و اولویت بالایی بوده، به گونه‌ای که اگر امروز برای آن برنامه ریزی نشود در آینده هزینه‌های آن قابل جبران نیست که حوزه آب و بحران‌های این بخش یکی از مصادیق اولویتی دولت محسوب می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حفظ و صیانت از سرمایه های اجتماعی کشور، گفت: حفظ سرمایه‌های اجتماعی کشور وظیفه تمامی مسئولان و نهادهای تصمیم گیر کشور است.

استاندار زنجان با بیان اینکه هیچ سرمایه ای در عصر حاضر بالاتر و مهم تر از سرمایه اجتماعی در جامعه نیست، تصریح کرد: حفظ سرمایه های اجتماعی در کشور وظیفه یک قوه و یک گروه نبوده، بلکه تمامی قوای تصمیم گیر در کشور و مسئولان کشوری و استانی باید در این راستا به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار