کد خبر: ۳۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶
استان خوزستان هم اکنون در مقطعی زمانی قرار دارد که انتظار می رود رئیس جمهور با ورود به مسئله بحران مدیریتی در استان خوزستان، اقدام به تعیین تکلیف این شرایط کند.
به گزارش اختصاصی آرانیوز، استان خوزستان یکی از استان های مهم در سطح کشور است و به همین دلیل باید وضعیت مدیریتی در این استان از شرایط و استانداردهای بهتر و بیشتری برخوردار باشد. اما عملا این شرایط در استان خوزستان دیده نمی شود و جایگاه های مدیریتی بخصوص در دستگاه های کلیدی مانند آب و برق، صنعت نفت، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و معاونت های استانداری مانند امور عمرانی استانداری خوزستان هم اکنون در دستان مدیران بازنشسته است.

این دستگاه های اجرایی باید از مدیرانی کارآمد برخوردار باشند که بتوانند با کیفیت بهتری به مردم خدمت رسانی کنند ولی وضعیت کنونی چندان رضایت بخش نیست و برخی مدیران دستگاه های اجرایی فعالیت های اصلی خود را فراموش کرده اند و عمده فعالیت ها به سمت اقدامات حاشیه ای و سیاسی کاری هدایت می شود.

استان خوزستان به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی کشور محسوب می شود و در این زمینه رئیس جمهور باید ورود پیدا کند تا به شرایط مدیریتی استان کمی سروسامان پیدا کند. 
همچنین باید به این نکته اشاره کرد عدم برنامه ریزی و اصول مدیریتی در برخی دستگاه های اجرایی، باعث شده تا سهم استان در بودجه سال آینده بصورت بسیار چشم گیری کاهش پیدا کند و این امید که شاید بعضی از پروژه های نیمه تمام بالاخره به سرانجام برسند، به ناامیدی تبدیل شد.

بزرگترین انتقادی که به برخی مدیران وارد است این است که در جذب بودجه های عمرانی و یا ملی ناتوان و یا کم توان بوده اند و به همین دلیل باید جایگاه های مدیریتی در خوزستان از بحران خارج و در اختیار افرادی توانمند و پرتلاش قرار بگیرد.

علاوه بر این شنیده هایی هم به گوش می رسد که گفته می شود در هفته های آینده وزارت کشور و نیز هیئت دولت در خصوص استانداری خوزستان نیز تصمیم گیری خواهد کرد و در این خصوص گزینه هایی در حال رفت و آمد به ساختمان وزارت کشور هستند تا جمع بندی هایی نهایی صورت بگیرد. حال که بعد از مدت ها وزارت کشور و نیز شخص رئیس جمهور متوجه این موضوع شده است که استاندار فعلی مسیر راه اشتباه رفته و استان خوزستان همچنان با مشکلات جدی خود دست و پنجه نرم می کند باید توجه داشته باشند که طرح گزینه استاندار غیر بومی به هیچ وجه به صلاح استان و مردم نیست. 

استان خوزستان به استانداری نیاز دارد که خود را فدای منافع استان کند و نه اینکه استان را فدای منافع شخصی و به همین دلیل باید در انتخاب شخص مورد نظر برای این جایگاه بررسی ها و دقت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/*


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار