کد خبر: ۳۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
در این دوره اما با گسترش نقش فضای مجازی و هر شهروند یک رسانه کار نمایندگی نیز سخت‌تر از گذشته بوده است
به گزارش آرانیوز، برای سنجش میزان عملکرد نمایندگان مجلس در این دوره به عنوان معیاری برای قضاوت کلی ایشان شاید هنوز کمی زود باشد، اینکه بدانیم کدام نمایندگان در این دوره به وظیفه نمایندگی خود عمل کردند و کدام یک بیشتر مشغول اموری بودند که جنبه فامیلی و شخصی داشت و تنها نمایش عملکرد در کارشان بود.

در این دوره اما با گسترش نقش فضای مجازی و هر شهروند یک رسانه کار نمایندگی نیز سخت‌تر از گذشته بوده است، تمام حرکات و تلاش‌ها و آمد و شد نمایندگان در معرض قضاوت عینی مردم قرار داشته و در اصطلاح دور زدن ایشان سخت شده است. نصب و بنر و بیلبورد تقدیر و تشکر و چاپ آگهی و اعلامیه‌های تقدیر هم این روزها برای نمایندگان و مسئولین دیگر مانند گذشته نتیجه مثبتی که به همراه نداشته بعضاً باعث انتقاد شده و مردم را ناراحت می‌کند.

با این حساب اگر قرار باشد یک جمع‌بندی کلی در خصوص رویدادهای مهم دوره نمایندگی نمایندگان فعلی و نقش ایشان در شکل‌گیری آن داشته باشیم می‌توان در چند سر فصل آن را خلاصه کرد:

-دعوت از کمیسیون‌های تخصصی به منطقه و بازتاب و بازخورد آن:

نخستین کمیسیون تخصصی به دعوت جلیل مختار به منطقه آمدند، اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس دقیقاً زمانی به اروند سفر کردند که موضوع استقرار گمرک در خروجی مبدل به مطالبه عمومی مردم شده و بازار به خصوص جلسات فراوانی با مسئولین شهری و کشوری در خصوص تحقق این مهم برگزار کرده بود. نتیجه این سفر برگزاری جلسه روئسای بازار آبادان با اعضا کمیسیون در منطقه و حضور در جلسه‌ای با هماهنگی جلیل مختار در مجلس بود که مدیران گمرک جمهوری اسلامی، اعضاء کمیسیون اجتماعی و رئیس کمیسیون امنیت ملی به همراه مدیران منطقه آزاد اروند و نمایندگان بازار در آن حضور داشتند و عملاً استارت نهایی حل مشکل آنجا زده شد.

پس از استقرار گمرک در خروجی نیز کمیسیون اقتصادی مجلس به دعوت عامر کعبی به منطقه سفر کردند، این سفر که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، متاسفانه به دلیل عدم برنامه‌ریزی درست در معرفی پتانسیل‌های منطقه بیشتر صرف طرح مسائلی شد که از اهمیت زیادی برخوردار نبودند، جلسه پایانی اعضاء کمیسیون با مدیران منطقه نیز به خوبی روشنگر این موضوع بود، در شرایطی که حضور کمیسیون اقتصادی مجلس در اروند می‌توانست با معرفی ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی ایجاد شده در منطقه حل کننده مشکلات کلان و زیرساختی باشد حاصل این سفر نا مشخص باقی ماند.

چندماه پس از سفر کمیسیون اقتصادی کمیسیون انرژی مجلس نیز در سفری یکروزه صرفاً در منطقه به پالایشگاه و مراکز صنعتی با دعوت شرفی به منطقه آمدند، در خصوص دلایل حضور اعضاء این کمیسیون و خروجی آن و پیگیری‌هایی که حاصل انجام این سفر بود هنوز اطلاع رسانی دقیقی انجام نشده است.

رویداد مشکلات ورزشی به خصوص مشکلات تیم صنعت نفت آبادان

در این موضوع نیز ظاهراً از ماه‌ها قبل نمایندگان مجلس تلاش‌هایی برای حل و فصل مشکلات داشتند، که پس از اعلام حل مشکلات مالی تیم صنعت نفت و حضور امام جمعه آبادان و نمایندگان در اردوی تمرین این مجموعه نهایتاًن نخستین بازخورد با بنر تبلیغی عامر کعبی در خصوص حل مشکلات مالی رسانه‌ای شد، اما در این میان نقش شرفی یگر نماینده مرد که اساساً در این موضوع مشخص نشد، و جلیل مختار که از ماه‌های قبل جلسات مکرر با سازمان منطقه آزاد اروند، وزارت ورزش و جوانان و وزارت نفت در خصوص حل این مشکل و مشکلات تیم‌های پایه‌ای انجام داده بود و امتیاز یک تیم در لیگ دو کشور را نیز گرفته بود تبلیغ بنری در خصوص نقش موثر خود در حل مشکلات مالی صنعت نفت انجام نداد. جلیل مختار در موضوع گرفتن کمک از وزارت نفت و منطقه آزاد اروند نقش موثری داشت.

توجه به روستاها و چوئبده و اروندکنار

هر سه نماینده به خصوص در شش‌ماهه نخست حضور خود در کسوت نمایندگی رفت و آمد بسیار زیادی به روستاها داشتنذ و قول‌های فراوانی به مرد دادند در این میان آن روزها حضور عامر کعبی در روستاها پررنگ‌تر بود و شرفی نیز جلساتی را در اروندکنار و چوئبده برگزار کرد. اما با گذشت بیش از یکسال امروز دیگر گه‌گاه خبر حضور جلیل مختار به روستاها و اروندکنار و چوئبده می‌رسد. در موضوع اعلام بندر اروندکنار و چوئبده نیز هنوز دقیقاً تکلیف اجرایی شدن این طرح مشخص نشده و در خصوص اضافه شدن این مناطق به محدوده منطقه آزاد اروند هم هنوز اقدام عاجل و مشخصی اعلام نشده است.

عزل و نصب مدیران منطقه

در موضوع ارائه پیشنهاد عزل و نصب مدیران در منطقه نیز به طور مشخص میان سه نماینده تا امروز هیچ همگرایی مشخصی وجود نداشته است، در واقع آنچه به چشم می آید این است که بیشتر در این موضوع رقابت نمایندگان وجود دارد تا همگرایی مثبت ایشان و رقابت‌ها نیز بیشتر آینده نگرانه و سیاسی است. حاشیه‌هایی نیز در این خصوص طی سال گذشته وجود داشته است که می‌توان گفت در شکل گیری آنها بیش از هم شرفی و جلیل مختار با نگاه به کیفیت‌ها و شرایط منطقه ورود داشته و مسائل را پیگیری کرده‌اند.

البته در خصوص بحث مدیرعامل فعلی پالایشگاه آبادان و ابقاء ایشان ظاهران همگرایی هر سه نماینده و جلسه و صحبت ایشان با وزیر نفت اثرگذار بوده و باعث شد دائم الذکر این سمت را در هفته‌های گذشته ترک نکند.  

درخصوص دخالت نمایندگان در امور شهرداری نیز نمی‌توان هنوز به طور مشخص اشاره‌ای داشت و باید صبر کرد تا در ماه‌های آتی با این مشکلات و مسائل که وجود دارد ببینیم نقش نمایندگان آنطور که در انتخابات شوراها ورود کردند در حوزه عملکردی شهرداری چگونه خواهد بود.

اگر بخواهیم جمع‌بندی انجام دهیم همچنان تا امروز در عملکرد جلیل مختار، در رسانه‌ای کردن و اعلام مسائل عامر کعبی بیشترین امتیاز را در اختیار دارند.  

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار