کد خبر: ۳۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵
متاسفانه نقش "امضاهای طلایی" که در زمان انتخابات به یکی از موضوعات داغ بین کاندیداها تبدیل شده بود همچنان در بین برخی دستگاه های اجرایی به ویژه آن دسته از اداراتی که پروژه های سنگین دارند، برجسته بوده و کسانی که تصمیم آخر را گرفته و کارها را به بعضی پیمانکاران واگذار می کنند، دارای زندگی بسیار مرفهی هستند.
به گزارش آرانیوز در زمان انتخابات بود که برخی کاندیداها از نظارت دقیق بر مدیران به ویژه آن دسته از مسئولینی که با امضاهای خود می توانند میلیاردها تومان پروژه را به پیمانکاران خاص داده و پول های هنگفتی به جیب بزنند سخن گفته و حتی اعلام کردند در صورتی که رییس جمهور بشوند با ارتقای سیستم های نظارتی می توانند از چنین رویه ای جلوگیری کرده یا آن را به حداقل برسانند.

البته در این که طیِ چند سال اخیر سیستم های نظارتی کشور توانستند بسیاری از منافذ را شناسایی کرده و با انسداد آن ها از برخی تخلفاتِ مدیران و کسانی که دارای "امضاهای طلایی" هستند جلوگیری کنند شکی نیست اما با نگاهی به وضعیت برخی دستگاه های اجرایی کشور از جمله استان بوشهر هنوز هم می توان رد چنین امضاهایی را در زندگی بعضی مدیران مشاهده کرد.

امروز مدیرانی در استان بوشهر وجود دارند که بدون سابقه حتی یک روز معاونت به ناگاه ردای مدیریت برتن کرده و اکنون که چند سال اندک از مدت ماموریتشان در اداره موردنظر گذشته است، دارای منازل میلیاردی شده اند.

در همین دستگاه های اجرایی اما کارکنانی حضور دارند که با اندک حقوق و دستمزد روزگار گذرانده و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند.

البته اگر از همین مدیران سئوال شود سرمایه خود را از کجا به دست آورده اند قطعا خواهند گفت یا از ارثیه پدر و مادری خود بوده و یا با تلاش و زحمت کسب کرده اند اما چه کسی است که نداند مثلا فلان پروژه در فلان نقطه استان بوشهر توسط کدام مدیر به چه پیمانکاری سپرده شده است؟

در این چند سطر تصمیم نداریم زحمات مدیران را زیرسئوال ببریم زیرا در همه دولت ها مدیران زحمتکش و پاکدست نیز حضور دارند و ممکن است مسئولینی انگشت شمار در بدنه تمام دولت ها وجود داشته باشند که با سوء استفاده از مسئولیت خود پول های کلان به جیب بزنند که البته خیلی از آن ها بعدها توسط دستگاه های نظارتی شناسایی شده و با آن ها برخورد قاطعی هم صورت می گیرد.

این روزها مردم در فشار اقتصادی شدیدی به سر می برند و از طرفی رفتار مدیران را زیر ذره بین دارند. در حال حاضر کارکنان برخی دستگاه های اجرایی از خود می پرسند پول میلیاردیِ منزلِ فلان مدیر از چه منبعی تامین شده است و همین موضوع موجب بی اعتمادی شهروندان به مسئولین می شود.

متاسفانه نقش "امضاهای طلایی" که در زمان انتخابات به یکی از موضوعات داغ بین کاندیداها تبدیل شده بود همچنان در بین برخی دستگاه های اجرایی به ویژه آن دسته از اداراتی که پروژه های سنگین دارند، برجسته بوده و کسانی که تصمیم آخر را گرفته و کارها را به بعضی پیمانکاران واگذار می کنند، دارای زندگی بسیار مرفهی هستند.

اگرچه ممکن است برخی خرده گرفته و بعضی بگویند مدارک کافی برای اثبات چنین ادعاهایی وجود ندارد اما با زیرِ ذره بین بردن دارندگان "امضاهای طلایی" می توان از بسیاری رانت خواری ها و ویژه خواری ها جلوگیری کرد تا هم فرصت های سرمایه گذاری و کار بین همه پیمانکاران تقسیم شود و هم چرخ مملکت به واسطه اشتغال زایی بچرخد.

از طرفی اعتماد عمومی در جامعه به واسطه کاهش اختلاف طبقاتی بین مسئولین و مردمِ عادی بالا رفته و نتیجه آن امید به آینده و توسعه و پیشرفت روزافزون تمامی نقاط کشور از جمله استان بوشهر خواهد بود.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار