کد خبر: ۳۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
فرماندار قرچک مطرح کرد؛
قرچک- فرماندار قرچک از آموزش و پرورش خواست لیستی از دانش آموزان که برای تحصیل وارد دانشگاه نمی شوند، را جهت مهارت آموزی به مرکز فنی و حرفه ای ارائه کند.

به گزارش آرانیوز، مسعود مرسل پور صبح چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قرچک، بحث اشتغال، سلامت و ایجاد همگرایی بین جوانان با نظام و دولت را از مهم‌ترین مسائل کشور دانست که بایستی نسبت به آن اهتمام جدی داشت.

وی با تأکید بر اینکه بایستی از زمان کودکی به فکر اشتغال جوانان بود و شرایط ویژه برای مهارت‌آموزی دانش آموزان را فراهم کرد، عدم ارتباط درست بین صنعت با دانشگاه‌ها و مدارس را حلقه مفقوده اشتغال برای جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: قرچک از حیث جمعیت جوان جزو اولین شهرستان‌های استان تهران است به همین دلیل برنامه‌ریزی صحیح مبتنی بر تحقیقات علمی برای اشتغال جوانان امری ضروری به نظر می‌رسد.

فرماندار قرچک از برگزاری جشنواره غذای سالم در شهرستان خبر داد و گفت: جشنواره غذای سالم با همکاری فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و شورای اسلامی شهر قرچک، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه اریکه پرسپولیس بهمن‌ماه سال جاری برگزار گردد و کلیه ادارات شهرستان نیز ملزم به همکاری با ادارات مذکور می‌باشند.

مرسل پور افزود: شهرداری قرچک گزارش اقدامات صورت گرفته از ورزش پارک‌ها و طرح‌های اجراشده در خصوص پویایی پارک‌ها به ستاد امور جوانان ارائه نماید و دانشگاه‌های شهرستان روزهای مشخصی را به شبکه بهداشت و درمان اعلام نمایند تا گروه پزشکی برای انجام غربالگری سلامت دانشجویان در دانشگاه‌ها مستقر گردد.

وی تأکید کرد: اداره ورزش و جوانان با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، مرکز فنی و حرفه‌ای و شهرک صنعتی نسبت به انجام تحقیقات میدانی علاقه‌مندی دانش آموزان و دانشجویان به نوع اشتغال اقدام نماید.

فرماندار قرچک خاطرنشان کرد: اداره آموزش‌وپرورش هرساله آمار دانش‌آموزانی که به هر دلیل برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه‌ها نمی‌شوند را احصاء و به مرکز فنی و حرفه‌ای معرفی نماید تا این مرکز نسبت به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی با توجه به نیاز شهرستان و علاقه‌مندی دانش آموزان اقدام کند.

در ادامه این جلسه علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک، ضمن بررسی مصوبات قبل، سه موضوع اشتغال، ازدواج و اوقات فراغت جوانان را از مسائل مهم دانست که بایستی در ستاد ساماندهی امور جوانان موردبررسی قرار گیرد.

وی از ادارات خواست به‌منظور استفاده جوانان از طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها در قالب تشکیل تعاونی، همکاری لازم را مبذول دارند چراکه دولت در این خصوص تسهیلات ویژه‌ای در اختیار قرار می‌دهد.

گفتنی است، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قرچک به ریاست مسعود مرسل پور فرماندار و با حضور علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، محسن خادمی رئیس اداره ورزش و جوانان و دیگر اعضای ستاد با دستور کار هماهنگی‌های لازم جهت بررسی و برنامه‌ریزی اشتغال جوانان در شهرک صنعتی تشکیل شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار