کد خبر: ۳۲۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور:
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، تبدیل معلم کارمند به معلم راهبر را از راهکارهای ارائه شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

به گزارش آرانیوز، علی اکبر باقرزاده در نشست سالانه شورای نهضت سوادآموزی که در مشهد برگزار شد، اظهارکرد: در دولت پس از هشت سال وقفه، نشست ملی  شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی تشکیل و تاکنون ۶۸ مصوبه آن به تایید هیات دولت رسیده است.

وی از رشد میزان بیسوادی در کشور بین سال های ۸۶ تا۹۰ خبر داد و تصریح کرد: در این مدت با رشد دو درصدی بیسوادی ۴۰۰ هزار نفر به جمعیت بیسوادان کشور افزوده شد.

باقرزاده با اشاره به امضای «سند آموزش برای همه» از سوی ۱۷۶ کشور جهان گفت: بر اساس این سند همه کشور ها موظف شدند بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ آمار بیسوادی را در کشورشان کاهش دهند که خوشبختانه در ایران از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ با رشد چشمگیر باسوادی مواجه بودیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: در این سند راهبردهای متعددی برای توسعه باسوادی ارئه شده که از جمله می توان به توسعه آموزش دوره پیش دبستانی، تاکید بر آموزش های پایه، عمق بخشی به یادگیری و تبدیل معلم کارمند به معلم راهبر اشاره کرد.

وی معلم را عامل تحول و مدرسه محل تحول برشمرد بیان کرد: هرچند ظرفیت یادگیری در افراد به واسطه فاصله طبقاتی و دسته بندی ملت ها به غنی و فقیر، توانایی های یادگیری و به طور کلی در میزان بهره مندی انسان ها از ثروت های یادگیری متفاوت است اما این امکان وجود دارد که همه استعدادها شکوفا شود.

باقرزاده انتخاب آموزش وپرورش را به عنوان یک اولویت درکشور، ضروری دانست و افزود: تحول در آموزش و پرورش به معنی تحول در فرصت های یادگیری است و برای تحقق آن باید بدانیم که چه چیزی را چگونه آموزش دهیم، هرچند درسند تحول آنچه را که باید به دانش آموزان بیاموزیم آمده است اما در چگونگی آموزش چنان که باید موفق نبودیم.

Facebook Twitter Google+ اشتراک
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
0
چهل سال نهضت سواد اموزي ايات عداد بيسوادان اول انقلاب تمام نشده دو نفر با سواد ميشودچهار نفر بجهت فقر ونبود امكانات بي سواد مجددا هزينه براي با سواد كردناين چهار نفر تا تكرار مجدد
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار