کد خبر: ۳۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
روایتی از قهر برف با استان های برف گیر
شهرکرد- پیست های اسکی چهارمحال و بختیاری به علت نبود برف همچنان تعطیل هستند و خبری از گردشگر زمستانی و ورزشکار اسکی باز در این استان نیست.

به گزارش آرانیوز، چهارمحال و بختیاری یکی از استان های برف گیر در منطقه جنوب غربی کشور است که هر ساله بارش های قابل توجه برف در این استان گزارش می شود.

بارش ها در این استان جدا از تامین آب رودخانه های زاینده رود، دز و کارون زمینه ساز رونق گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری می شود.

هر ساله بارش برف در این استان موجب فعال شدن پیست های اسکی در شهرستان های مختلف این استان از جمله کوهرنگ، سامان، بروجن و ... می شود و مسافران و ورزشکاران بسیاری از استان های خوزستان، اصفهان و تهران راهی این مناطق می شوند.

متاسفانه در سالجاری هنوز بارش برف قابل توجهی در استان چهارمحال و بختیاری گزارش نشده و برفی بر روی سایت پیست های اسکی این استان جمع نشده که این پیست های اسکی فعال شوند.

نباریدن برف قابل توجه در این استان به ویژه در شهرستان کوهرنگ  موجب شده گردشگری زمستانه در این منطقه بی رونق شود.

 بی رونقی گردشگری زمستانی در کوهرنگ چهارمحال و بختیاری

یکی از شهروندان شهر چلگرد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارش برف در شهرستان کوهرنگ هر ساله موجب ایجاد شغل های زمستانی در این منطقه می شد و درآمد های مردم منطقه افزایش می یافت.

 علی بدری گفت: با بارش برف و فعال شدن پیست اسکی کوهرنگ مسافران و گردشگران بسیاری راهی این منطقه می شدند که مردم نیز با ارائه خدمات به آنها از درآمد خوبی بهره مند می شدند.

وی گفت: هر ساله مردم این منطقه با پختن آش محلی و فروش به گردشگران،  کرایه دادن تیوب، فروش گیاهان دارویی و عسل و روغن حیوانی، ارائه خدمات حمل و نقل و... به مسافران این منطقه از درآمد خوبی بهره مند می شدند که در زمستان امسال هنوز از مسافر و گردشگر در این منطقه خبری نیست.

وی تصریح کرد: درآمد مردم منطقه در زمستان امسال در این منطقه کاهش یافته است.

بارش قابل توجه برف در سال زراعی جاری در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است و هیچ کدام از پیست های اسکی این استان فعال نشده اند رئیس هیئت اسکی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارش قابل توجه برف در سال زراعی جاری در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده و هیچ کدام از پیست های اسکی این استان فعال نشده اند.

علی قاسم فرامرزی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به علت قرار گرفتن در رشته کوه زاگرس همه ساله دارای بارش مناسب برف بوده و توانمندی‌های زیادی در راستای توسعه ورزش های زمستانی دارد، اما متاسفانه امسال به علت کمبود بارش برف در این شهرستان و ذوب شدن برف‌ها، پیست اسکی این استان از جمله پیست اسکی کوهرنگ همچنان تعطیل است.

رئیس هیئت اسکی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در حال حاضر پیست های اسکی شیخ شبان، بارده و کوهرنگ در انتظار برف هستند تا این پیست ها فعال شوند.

وی بیان کرد: پیست اسکی کوهرنگ مجهزترین یست اسکی چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که با وجود اینکه بالابرهای آن آماده سازی شده است، اما این پیست اسکی به علت نبود برف کافی هنوز فعال نشده است.

اقامت مسافران در هتل های شهرستان کوهرنگ کاهش یافته است

رئیس اتحادیه هتل داران استان چهار محال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بارش برف در شهرستان کوهرنگ موجب رونق گردشگری و ورود مسافر و گردشگر می شود، اظهار داشت: بارش برف در شهرستان کوهرنگ موجب فعال شدن پیست اسکی و ایجاد جذابیت های گردشگری زمستانی در این منطقه می شود که هر ساله مسافران بسیار زیادی راهی این منطقه می شوند.

فریدون رئیسی دهکردی بیان داشت: ورود مسافران و گردشگران در حال حاضر به علت نباریدن برف و فعال نشدن پیست های اسکی کاهش یافته و اقامت مسافران در هتل های این منطقه نیز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در گذشته ورزشکاران خارجی نیز برای بهره گیری از پیست اسکی کوهرنگ به این منطقه سفر می کردند که ورود مسافران خارجی و داخلی به این منطقه در زمستان سالجاری بسیار کاهش یافته است.

پیست اسکی کوهرنگ یکی از شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین پیست‌های اسکی زاگرس است و در مجاورت تونل اول کوهرنگ و در قسمت شرقی کوه قرار دارد.

این پیست در حال حاضر دو دستگاه بالابر ویژه آقایان و خانم‌ها و یک دستگاه بالابر آموزشی با طول ۲۰۰ متر دارد. این پیست اسکی مجهز به خودرو برفکوب است که نقش مهمی در آماده سازی سایت این پیست دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار