کد خبر: ۳۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
در دیدار با مشاور وزیر نیرو مطرح شد؛
اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: برای آبگیری از تونل سوم کوهرنگ باید سد مربوط به پروژه احداث شود و این کار ۳ سال به طول می انجامد، اما سد این پروژه اجرایی نشد.

به گزارش آرانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار حجت الاسلام علی یزدان‌پرست، مشاور فرهنگی و دینی وزیر نیرو و مدیرعامل برق منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه همزمان با سفر رهبر انقلاب اسلامی به اصفهان در سال ۱۳۸۱ مبلغ ۳۰ میلیارد به پروژه تونل سوم کوهرنگ اختصاص یافت، اظهار داشت: ۲۴ کیلومتر طول این تونل است، بنده در دوران دولت گذشته هم گفتم این تونل در حال تکمیل است، قدری دیواره‌های آن ریزش دارد و برای آبگیری باید سد مربوط به این پروژه احداث شود و این کار ۳ سال به طول می انجامد، اما سد این پروژه اجرایی نشد.

وی افزود: حتی قرارگاه خاتم‌الانبیاء اعلام آمادگی کرده بود که این سد را می‌سازد و بعداً پول آن را دریافت می‌کند اما با وجود مزایای اجرای آن و انتقال ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب به اصفهان که می‌توانست یک خدمت ماندگار برای مردم باشد، این طرح اجرایی نشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: مسئولان نسبت به تأمین آب استان اصفهان که یک‌دهم جمعیت کشور را در خود جای داده است، دوراندیش باشند و قبل از بروز مشکلات جدی، چاره‌اندیشی کنند؛ اینجا مدیران مسئول هستند نه مردم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در همه زمینه‌ها یک دهم کشور سهم دارد، اضافه کرد: استان اصفهان در شهید دادن، در تولید برق و بسیاری از زمینه‌ها یک‌دهم کشور سهم دارد؛ مالیات استان اصفهان به اندازه ۱۵ استان است یعنی به اندازه نصف کشور، این استان یک استان معمولی نیست بنابراین باید برای یک‌دهم کشور به فکر تأمین آب بود؛ هر دولتی که بر روی کار می‌آید به فکر ۴ سال فعالیت خود است و تصمیم‌هایشان در راستای اهداف بلند مدت اختصاص نمی‌یابد و با پختگی عمل نمی‌کنند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به ضرورت ساماندهی بستر رودخانه زاینده‌رود، تصریح کرد: عرض رودخانه در جاهای مختلف متفاوت است و عریض بودن آن سبب پرتی آب می‌شود، آیا نباید مصرف آب را مدیریت و مهندسی کرد؟.

وی با بیان اینکه استان اصفهان یک استان بزرگ و ظرفیت صنایع و یا کارخانجات دیگر را دارد، اضافه کرد: صنایع اصفهان، در یک محل تجمیع شده‌اند و بسیاری از شهرها و شهرستان‌ها از داشتن یک صنعت و یا یک کارخانه محروم هستند در حقیقت صنایع در این استان به درستی تقسیم نشده است و دولت باید این موضوع را مدیریت کند.

امام جمعه اصفهان با انتقاد از سلیقه‌ای کار کردن برخی مدیران در کشور، عنوان کرد: نداشتن مبنا در مدیریت و اقدام بر اساس سلیقه به کشور آسیب ‌می‌زند، تا زمانی که بهره بانکی بالا باشد تولید ملی محقق نمی‌شود و نیاز است تا علاوه بر اعطای وام ویژه به تولید کنندگان، تصویب معافیت مالیاتی و اقداماتی از این دست برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه بهره بانکی باید سمت قرض‌الحسنه برود، گفت: اینکه بر روی سربرگ کاغذها بنویسم «اقتصاد مقاومتی» ولی در عمل از تولید ملی حمایت نشود، هیچ فایده‌ای ندارد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به پیشرفت‌ها و خدمات نظام اسلامی در سال‌های اخیر، ابراز کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی صحبت از این بود که اگر میزان تولید برق از ۹ هزار مگاوات به ۱۸ هزار مگاوات برسد، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت اما امروز شاهد هستیم میزان تولید برق به بیش از ۵۵ هزار مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات کارخانجات تولید برق بخش خصوصی در استان اصفهان، اذعان کرد: دولت به این کارخانه‌ها مجوز داده است ولی با توجه به اجرایی نشدن تعهد دولت مبنی بر پرداخت هزینه گاز این شرکت‌ها، عملکرد این کارخانه‌ها با مشکل مواجه شده است بنابراین دولت و وزارت نیرو باید در این باره اقدامی داشته باشد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام علی یزدان‌پرست با اشاره به تشکیل شورای فرهنگی در شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، اظهار داشت: حدود ۸۰۰ نفر امام جماعت در نمازخانه‌های وزارت نیرو که توسط ستاد اقامه نماز به عنوان نمازخانه‌های برتر انتخاب شده است، فعالیت دارند.

وی با اشاره به تخصصی بودن وزارت نیرو و رتبه نخست این وزارتخانه در صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور، افزود:  این وزارتخانه از نظر مباحث مالی و نقدینگی و موضوع آب در شرایط سختی به سر می‌برد و ظرفیت ائمه جمعه می‌تواند برای کاهش مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق تأثیرگذار باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار