کد خبر: ۳۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
معاون علوم پزشکی اردبیل به مهر خبر داد؛
اردبیل – معاون بهداشتی علوم پزشکی استان اردبیل گفت: مطالعات و مصاحبه‌های میدانی نشان می‌دهد در بین ساکنان حاشیه شهرهای این استان و همچنین مناطق روستایی مصادیق خشونت خانگی وجود دارد.

به گزارش آرانیوز، بابک نخستین تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۶ ارزیابی از خشونت خانگی در حاشیه شهرها که بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، صورت گرفته و از ۷۳ هزار و ۵۶۷ نفر بزرگسال مصاحبه شد.

وی افزود: در مصاحبه ها دو دهم درصد خشونت خانگی احصا شده؛ بطوریکه در خصوص همسرآزاری نیز ۸۳ هزار و ۶۱۳ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۱.۱ درصد همسرآزاری احصا شد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان با بیان اینکه همسر آزاری هم شامل آزار زن و هم آزار مرد است، ادامه داد: بررسی ها نشان می‌دهد عوامل متعددی منجر به بروز خشونت شده است که بخشی از آن به مشکلات احتماعی و زندگی شهری بازمی گردد.

به گفته نخستین فاکتورهایی از جمله ژنتیک، شرایط آب‌وهوایی و فرهنگ عمومی نیز در بروز خشونت مؤثر است و برای مواجه با آن ضروری است آموزش خانواده ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اغلب خانواده ها مراجعه به مشاور را برابر با درمان بیماری روانی می دانند و از آن خودداری می کنند، اضافه کرد: ضروری است برای رفع تنش ها و مشکلات رفتاری خانواده ها به مراکز مشاوره مراجعه کنند تا مشکلات حادتر نشود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار