کد خبر: ۳۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
رئیس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل:
اردبیل – رئیس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: شدت مهاجرت از شهرها و روستاها به مرکز این استان بالا است.

به گزارش آرانیوز، محمدباقر حاجی لر صبح سه شنبه در حاشیه بررسی وضعیت ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه شهر اردبیل تصریح کرد: به لحاظ اقتصادی اردبیل مقصد اصلی مهاجرت محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد رشد بی‌رویه حاشیه شهر به دلیل مهاجرت‌های گسترده بودیم و به همین دلیل در فاز نخست ساماندهی شعاع ۱۵ کیلومتری حوزه استحفاظی اردبیل در اولویت قرار گرفت.

رئیس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تأکید به کنترل بیش از ۹۰ درصدی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این محدوده ادامه داد: در طول ۵۰ سال اخیر برای اولین بار روند صعودی ساخت‌وساز غیرمجاز کنترل شده و با شیب ملایم رو به کاهش است.

حاجی لر تأکید کرد: در حال حاضر احصا آمار واقعی ساخت‌وساز غیرمجاز در دستور کار بوده و به ویژه در مناطق سه و چهار شهر اردبیل قویاً دنبال می‌شود.

وی افزود: به منظور ممانعت از ساخت‌وساز غیرمجاز گشت‌های کنترلی در این مناطق متمرکز هستند و شهرداری‌های مناطق نیز در احصا آمار همکاری می‌کنند.

رئیس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همچنین خواستار عدم ارائه خدمات به متقاضیان ساخت‌وسازهای غیرمجاز شد و افزود: ارائه خدمات از سوی شرکت‌های خدمت رسان فرصت ساخت‌وساز بیشتر را برای افراد فراهم می‌سازد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار