کد خبر: ۳۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
بوشهر- کادر اجریی دومین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه پیام نور با حضور در مدارس مختلف به آموزش دانش‌آموزان می‌پردازند و آنان را با مباحث مختلف مسابقات هوا فضا آشنا می‌کنند.

به گزارش آرانیوز، سرپرست دومین دوره مسابقات هوا فضای دانشگاه پیام نور صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: دانشجویان  دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر با حضور در مدارس استان حوزه‌های مختلف مسابقات مثل ساخت گلایدر، موشک آبی، طراحی مفهومی پهباد و موشک‌های کاغذی را آموزش می‌دهند.

فاطمه کرم پور افزود: از آنجا که فناوری هوافضا یکی از مهمترین دانش‌ها در مسیر توسعه کشور به شمار می‌رود، در دومین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه پیام نور بخش دانش آموزی هم برگزار خواهد شد و هدف از حضور دانش آموزان در این مسابقات ترویج صنعت هوافضا و آشناسازی جامعه با این دانش، شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش‌ آموزان  علاقمند است.

وی اضافه کرد: ایجاد و شکل‌دهی ارتباط نزدیک و مستقیم دانش‌آموزان با اساتید دانشگاه، تشویق به انجام کار گروهی میان دانشجویان و دانش آموزان، تجربه حضور در یک رقابت علمی و عملی سالم درقالب یک فعالیت پژوهشی از دیگر اهداف این برنامه است.

کرم‌پور ادامه داد: ارائه آموزش لازم در مورد فکر کردن، تمرکز حواس، طرح سوال و حل مسئله، تقویت زمینه بروز تفکر سیال و طرح سوالات ذهنی از سوی دانش آموزان، آشنا کردن با تصویر سازی ذهنی، تحریک حس کنجکاوی، تفکر و ابتکار عمل و تاکید بر ضرورت پرورش تفکر جهانی و تفکر خلاق در دانش‌آموزان از اهداف این دوره از مسابقات به شمار می‌رود.

دومین دوره مسابقات هوا فضای دانشگاه پیام نور به میزبانی استان بوشهر در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار