کد خبر: ۳۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:
ارومیه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از بازدید ۱۱۴ هزار نفر گردشگر از موزه ها و اماکن تاریخی استان طی سالجاری بازدید کرده اند.

به گزارش آرانیوز، جلیل جباری در خصوص آخرین وضیت بازید گردشگران از آثاریخی استان اظهارداشت: در ۹ ماهه اخیر سال جاری حدود بیش از یکصد هزار نفر گردشگر از موزه ها و اماکن تاریخی استان آذربایجان غربی بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه ۱۱۴ هزار نفر گردشگر از موزه ها و مکانهای تاریخی استان آذربایجان غربی بازدید کرده اند که نزدیک به شش هزار نفر آن توریست خارجی بوده اند افزود: پر بازدید ترین مکان تاریخی استان مجموعه تاریخی تخت سلیمان تکاب بوده که حدود ۴۸ هزار نفر از آن بازدید کرده اند.

جباری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای ۱۲ موزه و مکان تاریخی ـ طبیعی است که در آن برای بازدید کنندگان، ‌بلیط فروشی انجام می شود ادامه داد: کاخ موزه باغچه جوق ماکو یکی از پر بازدید ترین اماکن تاریخی استان است که در این مدت بجز در دو مقطع کوتاه ‌ به دلیل انجام کارهای مرمتی تعطیل بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با پایان فصل اول مرمت و بازسازی بناهای تاریخی، احیا و مرمت ۱۵ بنا و اثر تاریخی در آذربایجان غربی پایان یافت.

جباری با بیان اینکه این بناها در هشت شهرستان استان بااعتبار ۷۰ میلیارد ریال مرمت شد افزود: راسته خرازان مجموعه بازار تاریخی خوی، چندین پل تاریخی و سردرب ساختمانهای قدیمی در ارومیه، احیای چند بنای مذهبی از جمله مساجد و کلیسای تاریخی از جمله این آثار بودند که در این مدت مرمت و بازسازی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی فصل دوم مرمت بناها با تخصیص اعتبارات لازم آغاز خواهد شد گفت: در آذربایجان غربی بیش از ۵۰ درصد آثار و بناهای تاریخی به مرمت و باسازی نیاز دارند.

جباری همچنین از پایان مطالعات مرمت ۴۵ بنا و اثر تاریخی دیگر در استان خبر داد و گفت: مرمت این آثار نیز اوایل سال آینده آغاز می شود.

آذربایجان غربی بیش از ۱۵۰۰ اثر و بنای ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار