کد خبر: ۳۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
شهردار اصفهان در پرسش و پاسخ با خبرنگاران:
اصفهان – شهردار اصفهان به بدهی ۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری به بانک‌ها، پیمانکاران و محل فروش اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت: بدهی مربوط به این دوره نیست و متعلق به ۲ تا ۳ سال گذشته بوده است.

به گزارش آرانیوز، قدرت الله نوروزی ظهر یکشنبه در نخستین نشست خبری با خبرنگاران و در بخش پرسش و پاسخ با بیان اینکه در انتصاباتم شایسته سالاری در دستور کار بوده است، اظهار داشت: برخی مطرح می کنند که نیروها را از بیرون آورده‌ایم و از ظرفیت شهرداری استفاده نکردهایم و این در حالی است که تاکنون در مجموع برای ۲۲ نفر حکم زده ایم که دو نفر از بیرون بوده و شش نفر هم مامور از دستگاه‌های دیگر انتصاب کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از انتصاباتم از کارکنان شهرداری بوده و برخی از معاونت‌ها مانند معاونت برنامه ریزی و معاونت خدمات شهری را به خاطر سابقه کاری و علمی که داشته‌اند انتخاب کردهام، افزود: هیچ فشار سیاسی برای انتخاب افراد در سمت‌های مختلف بر من وارد نبوده و تنها شایسته سالاری مد نظر ما بوده است.

اتمام پروژه‌های رها شده و نیمه کاره در دستور کار است

شهردار اصفهان در پاسخ به سوالی در خصوص تعریف پروژه‌های جدید شهرداری اصفهان نیز گفت: در حال حاضر اتمام پروژه‌های نیمه کاره و رها شده در دستور کار است و قصد نداریم پروژهای را آغاز کنیم که نیمه کاره بماند.

وی در خصوص برخی ابهامات ایجاد شده در حوزه توقف برخی از پروژه‌ها اضافه کرد: هرگز در پروژه‌ها قفلی نداشتهایم، بلکه ما قفل توقف پروژه‌ها را شکستهایم و مشکلات مالی و فنی پروژه ها را برطرف کرده‌ایم.

نوروزی اضافه کرد: برخی انسان‌های بی انصاف گفتهاند که من دستور تعطیلی برخی پروژه‌ها را داده ام که در این زمینه قضاوت را بر عهده شهروندان و رسانه ها واگذار می‌کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه بهره برداری از رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان در دستور کار است، اضافه کرد: ۴۶ کیلومتر از این پروژه در شهر اصفهان وجود دارد که نیاز به اعتبارات زیادی است.

شهردار اصفهان در خصوص سالن اجلاس نیز اضافه کرد: همه باید بر پای این مرثیه گریه کنیم. ما باید پل هفتم اصفهان را برای این پروژه احداث کنیم تا بخش عظیم جمعیت آینده شهید کشوری را مدیریت کنیم.

آیین نامه شفاف سازی در شهرداری اصفهان تدوین شد

وی در ادامه با اشاره به تهیه آیین نامه شفاف سازی در شهرداری اصفهان ابراز داشت: شفاف سازی کار ساده ای نیست و هیچ مدیری علاقه ندارد تمامی جزئیات عرصه کاری اش را منتشر کند، البته این شفاف سازی نسبت به حال و آینده نیست چه بسا مجبور شوم نسبت به گذشته هم شفاف سازی کنم.

نوروزی در خصوص تصمیمات شهرداری برای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اضافه کرد: این جشنواره مصوبه دولتی دارد. با استفاده از ظرفیت‌های جشنواره کودک می توان اصفهان را به جهان معرفی کرد.

وی تصریح کرد: البته ما انتظار داریم هنرمندان اصفهانی در جشنواره کودک نقش بیشتری داشته باشند و این جشنواره منجر به ارتقای سطح هنری شهر اصفهان شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید در حوزه گردشگری زیرساخت‌ها آماده شود، گفت: برای توسعه گردشگری تاکنون اقداماتی انجام شده است و در این راستا نشستی با وزیر امور خارجه برگزار شده که امید داریم این نشست‌ها به نتیجه برسد.

مشکلات اتوبوسرانی و بیمه تامین اجتماعی به دلیل شرایط اقتصادی کشور است

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص برنامه شهرداری برای حل مشکلات سازمان اتوبوسرانی با بیمه تامین اجتماعی ابراز داشت: ما در این زمینه مشکلاتی را داریم اما باید توجه داشت که همه این مشکلات ریشه در شرایط اقتصادی کشور دارد و برای حل این مشکلات نشست‌هایی را با مسئولان ملی و استانی بیمه تامین اجتماعی برای حل مشکلات داشته ایم.

نوروزی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص سرنوشت قرارداد شهرداری در خصوص خرید ۴۸۷ واحد اتوبوس از شرکت عقاب اسکانیا اضافه کرد: با وجود مشکلات مالی ایجاد شده در این زمینه تاکنون ۱۰۰ واحد اتوبوس وارد اصفهان شده است و ۵۰ واحد دیگر نیز آماده است که در صورت برطرف شدن مشکلات مالی بین این دو طرف قرارداد، اتوبوس های خریداری شده وارد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان می شود.

وی تصریح کرد: سیاست کلی ما حمایت از تولید داخل استان است و چنانچه در بازدیدی که فردا از عقاب اسکانیا در سمنان داشتم به توافق نرسیدیم از ظرفیت موجود در استان استفاده خواهیم کرد.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به وجود هفت هزار و ۴۰۰ نیروی مازاد در شهرداری اصفهان ابراز داشت: ما هیچ نیرویی را اخراج نمی کنیم بلکه برخی نیرو و فعالیت‌ها را به بخشهای دیگر واگذار می‌کنیم.

وی همچنین به بدهی دو هزار میلیارد تومانی شهرداری به بانک‌ها، پیمانکاران و محل فروش اوراق مشارکت اشاره کرد و افزود: این بدهی مربوط به این دوره نیست و متعلق به دو الی سه سال گذشته بوده است.

نوروزی در خصوص جمع آوری ایستگاه‌های دوچرخه در شهر اصفهان نیز اضافه کرد: باید توجه داشت که هیچ ایستگاهی در شهر اصفهان به دستور اینجانب جمع آوری نشده و تنها تعدادی ایستگاهی که جمع آوری شده است بر اساس برآوردهای صورت گرفته هیچ بهره وری نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان زیرساخت‌های استفاده از دوچرخه را ندارد، تصریح کرد: ما در نظر داریم زیرساخت‌ها لازم را ایجاد کنیم تا شهروندان در امنیت دوچرخه سواری کنند.

شهردار اصفهان با اشاره به درآمدهای پایدار اضافه‌کرد: اگر وضعیت ساخت و ساز اینگونه ادامه داشته باشد مشکلات زیادی دامن گیر شهر می‌شود و نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم.

وی همچنین به اتمام خط اول مترو اصفهان تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: ایستگاه انقلاب آماده بهره برداری است و ایستگاه میدان امام حسین(ع) مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد، البته تنها حرکت از میدان آزادی تا صفه مطرح نیست، زیرا در آن مسیر احداث چند ایستگاه باقی مانده است.

نوروزی در خصوص خط دو قطار شهری اصفهان نیز تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز شده است و برای تامین اعتبار آن به دنبال فاینانس هستیم.

به دنبال ثبت جهانی ۴۰۰ اثر تاریخی اصفهان هستیم

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی شهرداری حفظ میراث فرهنگی اصفهان است، اظهار کرد: در این راستا به دنبال ثبت جهانی ۴۰۰ اثر تاریخی اصفهان هستیم و تاکنون در این زمینه رایزنی هایی را انجام داده‌ایم.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به کمک های شهرداری برای ساخت هتل اظهار کرد: اگر از هتلی که قرار است ساخته شود طبق قوانین عوارض و هزینه پروانه بگیریم، درآمد شهرداری افزایش چشمگیری پیدا می‌کند اما در این صورت انگیزه ای برای سازنده نمی‌ماند از این رو عنوان کردیم که بدون اخذ هیچ گونه عوارضی هتل‌ها ساخته شود.

وی در خصوص حل بحران کم آبی در اصفهان نیز ابراز داشت: برای رفع خشکسالی و احیای دوباره زاینده رود نیازمند همکاری همه ارگانها هستیم.

نوروزی اضافه کرد: با مشورت هایی که صورت گرفت نامه‌ای به رهبر انقلاب برای احیاء زاینده رود نوشته‌ایم، این نامه به این دلیل تدوین شد که بی آبی رودخانه یک موضوع اجتماعی و طبق قوانین قانون اساسی، رهبر انقلاب می تواند حل مشکلات اجتماعی را به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد کند تا برای آن چاره اندیشی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار