کد خبر: ۳۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
معاون گمرکات اردبیل:
اردبیل – معاون امور گمرکی گمرکات استان اردبیل گفت: اعطای معافیت گمرکی به مسافران آذری شهرستان مرزی بیله سوار در دست بررسی است.

به گزارش آرانیوز، رامین ظهیری بعدازظهر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت اعمال معافیت‌های گمرکی در گمرک بیله سوار اضافه کرد: مطابق قوانین ۸۰ دلار معافیت گمرکی به مسافران ایرانی اعمال می‌شود.

وی افزود: این مهم مطابق قوانین انجام شده و به دلیل ثمرات آن در اقتصاد شهرهای مرزی، اعطای معافیت به مسافران آذری نیز در دست بررسی است.

معاون امور گمرکی گمرکات استان تأکید کرد: در مقایسه با مسافران ایرانی، تعداد مسافران آذری که از گمرک بیله سوار تردد دارند به مراتب بیشتر است و پیش‌بینی می‌شود اعطای معافیت به آذری‌ها منجر به رونق بازار بیله سوار شود.

ظهیری با تأکید به اینکه برخی تجار اعطای معافیت برای پوشاک را مطالبه کرده‌اند، اضافه کرد: دادن معافیت به پوشاک مغایر قوانین است و به همین دلیل اگر حتی یک گمرک چنین اقدامی را عملی ساخته، در گمرک بیله سوار نیز اعمال می‌کنیم.

وی تأکید کرد: اقداماتی برای بهبود فعالیت گمرکات استان صورت پذیرفته که منجر به بهبود فعالیت تجار و بازرگانان خواهد شد.

معاون امور گمرکی استان خواستار همکاری تمامی دستگاه‌ها در تقویت فعالیت‌های گمرکات شد و افزود: رونق اقتصادی استان هدف اصلی برنامه‌های در دست اجرا است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار