کد خبر: ۳۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
خواننده بنام موسیقی اصیل و سنتی ایرانی:
مشهد- خواننده بنام موسیقی اصیل و سنتی ایرانی گفت: موسیقی خراسان جایگاه ویژه‎ای در کشور دارد و معتقدم نوع موسیقی‌ که در مشهد اجرا می‌شود باید متناسب با ساحت مقدس امام رضا(ع) باشد.

به گزارش آرانیوز، علیرضا افتخاری اظهار کرد: موسیقی خراسان جایگاه ویژه‎ای در سطح کشور دارد به خصوص موسیقی‌های سنتی، مقامی، آئینی و مذهبی خراسانی، زیرا روی معیار صحیح کار شده  و یک نمونه آن نقاره‌زنی‌های حرم مطهر رضوی است که با یک نُت صحیح نواخته می‌شود.

وی افزود: موسیقی‌ای که اکنون در مشهد به آن ایراد گرفته می‌شود دلیل دارد، زیرا نوع موسیقی‌ای که در این شهر مقدس اجرا می‌شود باید متناسب با ساحت مقدس آقا امام رضا(ع) باشد و کاری که تهران یا دیگر شهرها اجرا می‌شود را نمی‌توان در این شهر اجرا کرد و کارهایی متناسب با پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، امام رضا(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) باید اجرا شود و فضای موسیقی همراه با سوت، جیغ و هورا متناسب با شرایط مشهد مقدس نبوده و نیست.

خواننده بنام موسیقی اصیل و سنتی ایرانی با بیان اینکه زمان اجرای یک موسیقی در شهر مشهد باید لباس موسیقی‌یایی متناسب با این شهر را پوشید، خاطرنشان کرد: اگر لباس تهران به مشهد آورده شود ناهماهنگی‌هایی به‌وجود می‌آید و چون فضای موسیقی ما با فضای مشهد مغایر است باید بخش‌های ملی، آئینی، سنتی و مذهبی آن را برای اجرا در این شهر انتخاب کرد و از جامعه هنری هم درخواست دارم که موسیقی‌ای را در مشهدالرضا(ع) اجرا کنند که نوع کارشان با فضای این شهر مقدس هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه به نظر من آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد هم دوستدار موسیقی بوده و با این فضای هنری بیگانه نیست، تصریح کرد: آیت‌الله علم‌الهدی موسیقی‌ای را دوست دارد که کاری ملی، آئینی، سنتی و مذهبی بوده و توسط اساتید شاخص و فاخر عرصه شعر و شاعری سروده شده باشد و توسط هنرمندان اصیل و آئینی هم به اجرا در آمده باشد.

افتخاری تأکید کرد: باید موسیقی‌ای که در مشهد مقدس اجرا می‌شود در فضایی بی‌آلایش باشد و موسیقی‌های پاپ و کلاسیک ایرانی و همچنین جلف و غربی متناسب با فضای این شهر مقدس نبوده و نیست و نه تنها علیرضا افتخاری، بلکه تمامی اساتید و فعالان عرصه هنر موسیقی نیز با آن مخالف هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار