کد خبر: ۳۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:
مشهد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: باید تمام سرمایه‌ها را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده و دانش را به‌صورت متمرکز تقسیم کنیم .

به گزارش آرانیوز، مجتبی مزروعی اظهار کرد: حوزه کشاورزی یک خانواده بزرگ است که در بخش‌های مختلف جامعه از جمله سلامت، اقتصاد و امنیت نقش آفرینی می کند و امروزه شاهد آن هستیم که ۴۶ درصد نمونه‌های بخش کشاورزی کشور مدارک لیسانس تا دکتری دارند و حضور دانش و علم در بخش کشاورزی قابل توجه است. ۸۱ درصد بالای دیپلم و ۱۸ درصد زیر دیپلم‌اند که البته با تجربه هستند. 

وی با بیان اینکه در جهت ارتقاء بهره‌وری نیازمند افزایش دانش تخصصی هستیم افزود: باید در جهت ایجاد بهره‌وری مناسب اعم از منابع و هزینه‌های مصرفی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی تلاش کنیم و شرط اول ارتقاء بهره‌وری، دانش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه قطعاً منابع آب و خاک مشهد، تربت حیدریه، نیشابور، قوچان و دیگر نقاط استان به مراتب بهتر از مناطق جنوبی و نمکی کشور است ابراز کرد: هنر ما این است که تمام سرمایه‌ها را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده و دانش را به‌صورت متمرکز تقسیم کنیم و تنها به مرکز استان محدود نشویم.

وی با بیان اینکه اگر در ۵ سال قبل این استان بالاترین رشد مهاجرت از روستا به شهر را داشته، اما امسال بیشترین میزان و ثبات ماندگاری در روستاها را داشتیم گفت: در بحث مهاجرت معکوس رشد قابل توجهی داشتیم و مدیریت خوبی هم در جذب سرمایه و منابع روستاها داشته‌ایم.

مزروعی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۶۹۷ هزار تن افزایش تولید و هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان افزایش درآمد داشته‌ایم و امیدواریم که شاهد یک رشد همه‌جانبه در بخش کشاورزی باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار