کد خبر: ۳۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
ارومیه - متقاضیان در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال با مراجعه به کارگزاران صندوق بیمه تحت پوشش قرار گرفته و تنها یک سوم حق بیمه را پرداخت می کنند.

به گزارش آرانیوز، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی در جلسه شورای راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، در سردشت گفت: متقاضیان در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال با مراجعه به کارگزاران صندوق بیمه تحت پوشش قرار گرفته و تنها یک سوم حق بیمه را پرداخت می کنند.

معزز افزود: در سطح استان ۱۶۲ کد کارگزاری با ۷۰ هزار بیمه شده وجود دارد که یک هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد از بازنشستگی پیش از موعد، مزایای از کارافتادگی و مستمری بازماندگان برخورداراند.

وی با اشاره به این که در شرایط کنونی کولبران همانند سایر اعضا تحت پوشش بیمه هستند، تصریح کرد: اجرایی شدن تفاهمنامه بیمه کولبران یا مرزنشینان نیازمند دریافت لیست آنها از استانداری است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی ادامه داد: در صورت اجرایی شدن تفاهمنامه کولبران، از ۱۵ درصد سهم بیمه، مقدار دو سوم آن را دولت پرداخت می کند و از ۵ درصد باقیمانده هم ۲۰ درصد آن تحت عنوان تخفیف از صندوق بیمه و ۲۰ درصد هم توسط استانداری پرداخت خواهد شد.

معزز گفت: پرداخت دو برابر سهم بیمه شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده و دریافت مستمری پیری از امتیازات صندوق است و افراد ساکن در روستاها و عشایر، کشاورزان غیربومی ساکن در روستا، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری و همچنین شاغلان فصلی و ساکنان در روستا و شهرهای زیر۲۰ هزار جزو اشخاصی هستند که می توانند از بیمه استفاده کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار