کد خبر: ۳۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
نماینده مردم خلخال و کوثر با مهر مطرح کرد؛
اردبیل – نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۷ درصد مساحت شهرستان خلخال مناطق حفاظت شده محیط‌زیستی است.

به گزارش آرانیوز، بشیر خالقی ظهر جمعه در حاشیه بررسی آخرین وضعیت مطالعات معادن خلخال و کوثر تصریح کرد: این موضوع بهره‌برداری از معادن را با مشکل مواجه ساخته است.

وی افزود: هر چند هیچ مسئولی موافق صدمه به محیط‌زیست نیست اما در حال حاضر ۳۷ درصد از شهرستان خلخال مناطق تحت حفاظت است که رقم بالایی است و به عنوان مثال در فعالیت‌های معدنی مشکل ایجاد کرده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه به طور میانگین هشت الی ۱۰ درصد از مساحت سایر شهرها تحت حفاظت است، اضافه کرد: در خود خلخال اکتشاف معادن به همین دلیل با مشکل مواجه شده است.

خالقی متذکر شد: این در حالی است که معادن سنگ‌های قیمتی و ساختمانی در این شهرستان وجود دارد و لازم است برای وضعیت بهره‌برداری از معادن تدبیری اتخاذ شود.

وی همچنین به ضرورت ممانعت از فروش خام مواد معدنی اشاره و تأکید کرد: متأسفانه در سه روستای خلخال سرمایه‌گذار غیربومی نسبت به استخراج و انتقال سنگ‌های معدنی اقدام می‌کند بدون اینکه این موضوع اشتغال‌زایی در شهرستان داشته و یا تأثیر اقتصادی داشته باشد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ساماندهی معادن دو شهرستان خلخال و کوثر ضروری است و می‌بایست برای صنایع تبدیلی و اشتغال‌زایی به واسطه معادن نیز برنامه‌ریزی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار