کد خبر: ۳۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
معاون گمرکات اردبیل:
اردبیل - معاون امور گمرکی گمرکات استان اردبیل از صدور ۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۲ میلیون دلار در ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش آرانیوز، رامین ظهیری پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اردبیل تصریح کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۵۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیون دلار با صدور هزار و ۷۲۷ فقره اظهارنامه گمرکی صادر شده است.

وی افزود: علاوه بر این ۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون دلار به شکل چمدانی صادر شده که رشد بیش از ۲۰۰ درصدی صادرات چمدانی به نسبت مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

معاون امور گمرکی گمرکات استان همچنین به ثبت ۳۰ میلیون دلار صادرات گمرکات دیگر که از گمرک بیله سوار عبور کرده است، اشاره کرد و بیان داشت: ۷۰ درصد از وزن و ۳۹ درصد از ارزش صادراتی استان مربوط به سیب زمینی است.

ظهیری ادامه داد: عمده کشورهای هدف صادراتی آذربایجان، عراق، افغانستان و ارمنستان است و در بررسی تراز تجارت خارجی نیز، تراز استان مثبت ارزیابی شده است.

وی متذکر شد: دلیل مثبت بودن تراز تجارت خارجی وضعیت مطلوب صادرات نیست و در مقابل به دلیل کاهش واردات تراز تجاری مثبت شده است.

معاون امور گمرکی گمرکات استان در خصوص برخی انتقادها مبنی بر ثبت اظهارنامه تجار اردبیلی در گمرک آستارا اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد صرفا دو یا سه تاجر به گمرک آستارا مراجعه کردند که وضعیت عادی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار