کد خبر: ۳۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
استاندار البرز اعلام کرد:
کرج - استاندار البرز گفت: استان از امکانات ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برخوردار خواهد شد.

به گزارش آرانیوز، محمدعلی نجفی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان فردیس که پیش از ظهر شنبه برگزار شد، با بیان اینکه سال جاری بنا به فرموده مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید - اشتغال و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است، اظهار کرد: با توجه به موضوع آسیب های اجتماعی و مشکلات ناشی از این مهم، رهبر معظم انقلاب نکات متعددی را در این خصوص مطرح کرده و تاکیدات خاصی را در این باره داشته اند.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی بزرگترین خطری است که نظام و کشور را تهدید می کند، افزود: هر کدام از مقوله هایی چون اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد چرا که موارد یاد شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

البرز از امکانات ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند می‌شود

استاندار البرز خاطرنشان کرد: اعتیاد یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی است که باید عوامل ریشه ای، فرهنگی و اقتصادی مرتبط با این امر پیگیری و بررسی شود چرا که چهره شهر کرج و فردیس نباید با حضور معتادان متجاهر زشت و زننده شود.

وی با اشاره به اینکه البرز و ۹ استان دیگر از امکانات ویژه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برخوردار خواهند شد، خاطرنشان کرد: پاکسازی محیطی اقدام مهمی است که در استان البرز احیا شده، مناطق حاد و بحرانی این استان شناسایی خواهد شد.

نجفی با اشاره به اینکه بایستی در بحث توسعه و گسترش سازمان های مردم نهاد در خصوص سالم سازی محیط کرج با تلاش بیشتری وارد عمل شد، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد سرمایه های اجتماعی نظام محسوب می شود لذا باید اعتقاد کاری به حضور بیش از پیش این بخش داشت.

بهره برداری از مرکز ماده ۱۶ در کرج

استاندار البرز در ادامه با تشریح اقدامات صورت گرفته پیرو کاهش آسیب های اجتماعی و با اعلام اینکه اولین مرکز ماده ۱۶ در کرج به بهره برداری می رسد، یادآور شد: توقف آمار طلاق یکی دیگر از اموراتی است که باید اجرایی شود.

نجفی در بخش دیگری با اشاره به آمادگی استان البرز برای زلزله و گسل موجود در این منطقه، خاطرنشان کرد: البرز به عنوان معین استان تهران باید در بخش های امدادی، بهداشتی، خدماتی و غیره خود را ارتقا دهد تا بتواند نیاز خود و تهران را تامین کند.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه تمامی ادارات شهرستان فردیس باید هر چه سریع تر در این‌ منطقه مستقر شوند، ادامه داد: ایجاد فضای کسب و کار و تکریم ارباب رجوعان الزامی است، باید توقعات فردی را کاهش داد چرا که در نزاع نمی توان توقع های مردم را پاسخ داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار