کد خبر: ۳۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر:
بوشهر - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در اجرای طرح مهارتی و حرفه‌ای جوامع روستایی ۵۹ روستای استان بوشهر نیاز سنجی مهارتی و حرفه‌ای شد.

به گزارش آرانیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالرسول کازرونی در نشست بررسی برنامه‌های توانمندسازی زنان روستایی با اشاره به اینکه ۱۵ مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در عرصه مهارت‌آموزی فعالیت می‌کنند گفت: از این مراکز ۳ مرکز ویژه بانوان و ۵ مرکز دو منظوره در عرصه آقایان و بانوان و مابقی خاص آقایان است.

کازرونی، از فعالیت ۱۲۳ آموزشگاه مهارتی خصوصی در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد این آموزشگاه در عرصه حرفه آموزی بانوان فعالیت می‌کنند و تنها ۲۷ آموزشگاه آن ویژه آقایان است.

وی، از اجرای طرح جامع آموزش در حوزه بازتوانی خبرداد و افزود: تاکنون ۳۳ درصد بانوان آسیب دیده در این طرح شرکت کرده‌اند و ۷۲ درصد آنان مهارت‌آموزی شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های مهارتی در تمامی لایه‌های جامعه گفت: در اجرای طرح مهارتی و حرفه‌ای جوامع روستایی ۵۹ روستای استان بوشهر نیاز سنجی مهارتی و حرفه‌ای شد.

کازرونی افزود: در این برنامه بیش از ۷۶ حرفه آموزش داده می‌شود و ۷۰ درصد بانوان روستائی در این روستاها در کلاس حرفه آموزی شرکت می‌کنند.

وی، با اشاره به شرکت بیش از ۸۴۹ نفر در حرفه‌های مهارت آموزی رشته‌های نفت، گاز و پتروشیمی بیان کرد: بیش از ۲۸ درصد شرکت کنندگان در این حرفه‌ها بانوان هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار