کد خبر: ۳۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
استاندار هرمزگان با بیان این خبر که جزیره هرمز مرکز برگزاری فستیوال های جهانی می شود بیان کرد: جزو برنامه های بلند مدت است که مسیر ریلی و برقی تهران به بندرعباس در ۵ یا ۶ ساعت طی شود.

به گزارش آرانیوز، فریدون همتی در نشستی با خبرنگاران که در بندرعباس برگزار شد،  درباره جاذبه های گردشگری استان هرمزگان گفت: ما ایرانی ها کشورمان را خوب نمی شناسیم سه برابر سواحل شمال ایران در هرمزگان وجود دارد اما آن را خوب ندیده ایم و فقط جاده های شمال را در ۶ ماهه اول سال پرترافیک می کنیم. در این استان ۱۴ جزیره با ویژگی های منحصر به فرد گردشگری وجود دارد که برخی از آنها در دنیا بی نظیر است. حتی کشورهای حوزه خلیج فارس قبطه داشتن آنها را می خورند اما ایرانی ها سالانه ده ها میلیارد دلار پول را به ترکیه و امارات و کشورهای دیگر می برند. چرا باید ایرانی ها برای استفاده از ساحل گردشگری به خارج از کشور سفر کنند اما ندانند که چه ظرفیت هایی در کشورمان وجود دارد. 

وی ادامه داد: گردشگری تنها ظرفیت استان هرمزگان نیست بلکه این استان در زمینه داشتن سنگ های آهکی منگنز و سنگ های معدنی دیگر نیز بسیار با استعداد است ولی بیشتر کرمان و یزد و مشهد را به معادنش می شناسند. همچنین صنایع آب بر مانند فولاد که باید لب ساحل ایجاد شود را داریم. ما آماده پذیرش دهها صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان شده ایم. 

استاندار هرمزگان درباره ایجاد زیرساخت های حمل و نقل در استان بیان کرد: نیاز به خط ریلی گسترده داریم و از الان با سازمان راهداری در بحث ریل کارهای جدیدی را آغاز کرده و دیدگاه هایمان را نزدیک کرده ایم . این اتفاق باید برای بندرعباس بیفتد که حمل و نقل ارزان و با سرعت انجام شود.  باید روی خط ریلی از تهران به اصفهان سپس اصفهان به بافت و شهرستان بافت به بندرعباس کار شود گفته شده که تا سال ۹۸ این مسیر تکمیل خواهد شد اگر این اتفاق بیفتد در حوزه حمل و نقل مسافر ریلی تحول اساسی ایجاد می شود. یعنی مسافران از تهران به بندرعباس به جای ۱۸ ساعت، تنها ده ساعت در مسیر خواهند بود.  این اتفاق در کوتاه مدت می افتد. در برنامه های میان مدت نیز در نظر داریم تا این مسیر برقی شود. اگر این پروژه نیز الان کلید بخورد جزو برنامه های بلند مدت هرمزگان خواهد بود و مسافر مسیر تهران به اصفهان، یزد، کرمان و بندرعباس را در ۵ ساعت طی می کند. ما باید جاده ها را نیز درست کنیم تا دسترسی مردم به مناطق گردشگری استان آسان تر شود. اگر بتوانیم زیرساخت ها را به سرعت با کمک بخش خصوصی انجام دهیم شاهد تحول در استان خواهیم بود. چون هیچ کدام از این کارها با بودجه دولتی به سرعت انجام نمی شود  باید بخش خصوصی ورود کند ما نیز اعلام آمادگی کرده ایم که همه امکانات را برای حضور بخش خصوصی فراهم می کنیم.

همتی بیان کرد: دولت مصوبه آزاد راه بندر به کرمان را نیز مصوب کرده تا بخش خصوصی آن را انجام دهد.  آزاد راه بندرعباس به سیرجان نیز مصوبه دولت است که آن هم باید توسط بخش خصوصی انجام شود. ما به دنبال باز کردن راه مناسب از فارس به بندرعباس هستیم باید به سمت آزادراه برویم. استان هرمزگان ده فرودگاه دارد کدام استان چنین ظرفیتی را دارد؟ اکنون فرودگاههای سیری، ابوموسی، قشم، بندر لنگه، جاسک، تنب بزرگ، کیش و لاوان فعال هستند. 

همتی از ایجاد تحولی در امکانات اقامتی جزیره هرمز  تا عید سال ۹۷ خبر داد و گفت: جزیره هرمز بهشت خاک شناسی با ظرفیت داشتن انواع خاک ها و سنگ ها در رنگ های متنوع است گروهی در این زمینه مطالعه می کنند و به دنبال این هستیم که اجازه ندهیم ساخت و ساز آجر و تیشه و یا معماری مدرن به بافت سنتی هرمز وارد شود ما باید برویم به سمت ساخت و ساز ایجاد مکان های اقامتی همگون با جامعه محلی و بومی مانند مضیف و یا خانه های سنتی دیگر. ما دیگر اجازه نمی دهیم که جزیره هرمز نیز مانند کیش و قشم به سمت ساخت و سازهای مدرن پیش برود باید ساخت و ساز در این جزیره ساماندهی شده باشد.

وی افزود: همچنین قرار است تا جزیره هرمز به مرکز فستیوال های جهانی بین المللی و منطقه ای در زمینه های مختلف ورزش، موسیقی، ورزش های دریایی و ... تبدیل شود. در یک گام از همه زمین شناسان معروف دانشگاههای دنیا دعوت می کنیم که این منطقه را ببینند و مبلغی برای جزیره هرمز در کشور خودشان شوند. در حوزه حمل و نقل دریایی نیز بخش خصوصی در حال کار بر روی کشتی های با کیفیت است و تسهیلاتی در نظر می گیرند که تردد در دریا ارزان و راحت انجام شود. با ستاد فرمان اجرایی امام نیز مذاکراتی در این زمینه شده است که آنها هم سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/9612

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار