کد خبر: ۳۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۲
اختصاصی/
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال در استان از نظر کمیت و کیفیت در استان خوزستان با رویکردی بهتر برگزار می شود.
به گزارش اختصاصی آرانیوز، ناصر چنانی درباره جزییات پخش فیلم های فجر در استان خوزستان، اظهاردکرد: بنا داریم برای دومین سال پخش فیلم های این جشنواره در دو سینمای هلال اهواز و نیز ساحل انجام شود.

وی افزود: تعداد فیلم ها و نیز زمان آغاز پخش فیلم های جشنواره فجر در استانها هنوز قطعی نشده است و باید منتظر ماند تا زمان بندی و لیست فیلم ها از سوی ستاد جشنواره فیلم فجر اعلام شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه پخش فیلم های این دوره از جشنواره در استان خوزستان قرار است نسبت به گذشته متفاوت باشد و در این راستا کارگاه های نقد فیلم بیش از گذشته فعالیت چشم گیری خواهند داشت.

تماشای فیلم های جشنواره فجر حق همه مردم ایران است
همچنین در ادامه بررسی پخش فیلم های جشنواره فجر در استان خوزستان، مدیرسینما هلال اهواز در گفتگوی اختصاصی با آرانیوز، عنوان کرد:  با توجه به اینکه در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر هستیم با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای نمایش فیلم های این جشنواره در استان از آمادگی کامل برخورداریم.

مهدی اکبریان با اشاره به اینکه نمایش استانی فیلم های جشنواره فجر معمولا با یک هفته تاخیر در استانها انجام خواهد شد، اظهارکرد: در استان خوزستان افراد فیلم دوست زیادی وجود دارد که باید نیاز این دست از شهروندان را نیز تامین کرد.

وی ادامه داد: سینما هلال اهواز به واسطه تجهیزات و امکانات مدرن روز پخش فیلم یکی از سینماهایی است که در برگزاری پخش فیلم های جشنواره فجر در استانها حضور فعال و داوطلبانه ای داشته است.

اکبریان تعداد فیلم هایی که به احتمال زیاد در استان ها پخش خواهند شد را تعداد 20 فیلم دانست و گفت: تصمیم نهایی اینکه چه تعداد فیلم در استانها قرار است پخش شود بر عهده ستاد برگزاری جشنواره است.

مدیر سینما هلال اهواز افزود: سینما هلال همانطورری که قبلا هم اعلام آمادگی کرده است، می توانند طی برنامه ریزی صحیح و مناسب نسبت به نمایش این فیلم ها اقدام کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هلال تنها سینمایی است که در استان خوزستان قرار است فیلم های جشنواره فجر در آن پخش شود، بیان داشت: پیش از این و در دوره های قبل سینما ساحل اهواز هم علاوه بر هلال اجازه پخش این دسته از فیلم ها را کسب کرده بود، اما اینکه در این دوره توانسته مجددا اجازه نمایش بگیرد، اطلاع چندانی در دست ندارم.

اکبریان همچنین در پاسخ به این سوال که  درآمد حاصل از فروش بلیط نمایش فیلم های فجر چقدر می تواند در توسعه و پیشرفت سینما هلال اهواز و ارائه خدمات به مردم موثر باشد، اذعان کرد: بخش قابل توجه ای از درآمد فروش بلیط به ستاد برگزاری جشنواره اختصاص پیدا می کند و سالن های سینمایی از عمده درآمد آن بی بهره هستند و اگر می بینید سالن های سینمایی از پخش این فیلم ها استقبال می کنند به این خاطر است که پیش بینی می شود بعد از این جشنواره درصد بیشتری از مردم برای دیدن فیلم به سینما ها بیاییند.

مدیر سینما هلال اهواز در ادامه با تاکید بر اینکه این سینما در حال تبدیل شدن به یک مجتمع فرهنگی و آموزشی است، عنوان کرد: سینما هلال اهواز در راستای رسالت واقعی و اصلی خود مبنی بر ایجاد محیط فرهنگی مناسب در استان، اقدام به راه اندازی کافه گالری 28 در طبقه فوقانی این سینما راه اندازی شد.

وی ادامه داد: این فضای فرهنگی و هنری ویژه علاقمندان به هنر در زمینه های مختلف راه اندازی شد تا در دورانی که کلانشهر اهواز از داشتن موزه هنرهای معاصر برخوردار نیست، بتوانند از این فضا که کاملا از طرف بخش خصوصی و سینما هلال اهواز ایجاد شده است، استفاده و بهره برداری کنند.

به همت جوروند مدیرکل ارشاد و چنانی معاون امور سينمايي اداره کل برای دومین سال متوالی، خوزستان میزبان جشنواره بین المللی فیلم فجر/ آخرین مرحم زخم عمیق هنری خوزستان جشنواره فجر سینما هلال اهواز است/ بزرگترین رویدادهای هنری در انتظار خوزستان

این چهره سرشناس فرهنگی در استان خوزستان با بیان اینکه در دوره مدیریت قبلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان موزه هنرهای معاصر اهواز به فردی واگذار شد که هم اکنون این مکان را به نوعی آشپزخانه تبدیل کرده و هنرمندان را این مکان فرهنگی و هنری بیرون کرده است، گفت: به همین دلیل لازم دیدیم تا وقتی که با تلاش مدیریت فعلی این اداره کل، مشکل موزه هنرهای معاصر اهواز رفع شود، فضایی مناسب را بصورت کاملا داوطلبانه در اختیار هنرمندان قرار بدهیم.

اکبریان در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی بخش واقعیت مجازی "VR" در سینما هلال اهواز اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این بخش که مورد استقبال بخش زیادی از شهروندان خوزستانی قرار گرفته است این امکان وجود دارد که هر فرد می تواند بر اساس برنامه ریزی از پیش صورت گرفته در قالب مجازی به کشورهای دیگر سفر کرده و بصورت آنلاین در اماکن مختلط حضور پیدا کند.

مدیر سینما هلال اهواز در پایان همچنین با بیان اینکه حمایت های "دکتر محمد جوروند" مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای اینکه استان ما نیز مجددا در ردیف استانهایی باشد که فیلم های جشنواره فجر در آن به نمایش گذاشته شود، قابل تقدیر است، اعلام کرد: همچنین باید از دلسوزی ها و اقدامات دکتر " ناصر چنانی" معاون هنری و سینمایی این اداره کل تجلیل کرد که با پیگیری هایی که توسط ایشون در حال انجام است می توان گفت، بخش مهمی از مشکلات هنرمندان خوزستانی برای اجرا و به نمایش گذاشتن آثار در حال برطرف شدن است.

انتهای پیام/9601
 


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار