کد خبر: ۳۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: نگاه دولت در خصوص بازار ارز به سمت ایجاد ثبات در بازار است.
به گزارش اختصاصی آرانیوز، اسماعیلی جلیلی، در خصوص وضعیت بازار ارز گفت:حوزه بازار ارز علاوه بر اینکه تحت تاثیر عوامل داخلی بوده، تحت تاثیر عوامل خارجی نیز است بنابراین نوسانات بازار ارز متاثر از عوامل مختلفی است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: با وجود کارشکنی های آمریکا در موضوع برجام، اما در کل تقاضا ارزی بعد از برجام روند رو به رشدی را دارد و تقاضا نسبت به سنوات گذشته با تغییر روبرو شده است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بانک مرکزی و مجموعه اقتصادی کشور برای ایجاد تعادل در زمینه عرضه و تقاضا بازار ارز تلاش کرده است، شرایط اقتصاد کلان، وضعیت صادرات و میزان فروش نفت در تعیین نرخ بازار ارز تاثیرگذار است.

رویکرد ارزی در بودجه ایجاد فرآیند متعادل و با ثبات در بازار است

جلیلی ادامه داد:نکته مهمی که در خصوص بازار ارز باید روی به آن توجه شود این نیست که قیمت ارز را مشخص باشد بلکه باید نرخ ارز، واقعی شود؛ بنابراین تلاش ها برای تنظیم بازار ارز با هدف واقعی کردن قیمت ها انجام می شود.

وی ادامه داد:رویکرد ارزی در بودجه برای ایجاد فرآیند تقریبا متعادل و با ثبات در بازار ارز صورت گرفته و محاسبات براساس پیش بینی درآمدهای ارزی است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود:دولت تلاش خواهد کرد تا بازار ارز در سال آینده با تنش روبرو نشود و در لایحه بودجه سال 97 به این موضوع توجه کرده و نگاه دولت به سمت ایجاد ثبات در بازار ارز در سال آینده است.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار