کد خبر: ۳۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
فریدون همتی استاندار هرمزگان که در روز ٢٧ شهریور ماه ٩٦ وارد عمارت سفید استانداری هرمزگان شد و پس از 100 روز عملکرد وی را می توان در مسیر توسعه و رونق استان دانست.
به گزارش آرانیوز، هرچند نقش اصلی را در نقد مدیریتی را نخبگان ، رسانه ها و مردم ایفا می کنند اما نگاهی به عملکرد و مواضع ١٠٠ روزه دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان که در روز ٢٧ شهریور ماه ٩٦ وارد عمارت سفید استانداری هرمزگان شد ضمن شناخت اولویت ها و اقدامات صورت گرفته می تواند مسیر پیش رو را هموار و افق اینده را نمایان تر کند. 

" پس از امنیت اولویت من اقتصاد است"

این بخشی از سخنان استاندار هرمزگان است که تلاش دارد تا تیم مدیریتی استان را بر اساس این رویکرد و راهبرد تنظیم و به جلو ببرد. 

شاید بتوان این مدعا را داشت که این کلیدی ترین شعار استاندار در بخش اقتصادی در هرمزگان است شعاری که تحقق آن به تولید و اشتغال و کارافرینی و نهایتا تبلور شعار سال منجر خواهد شد و می تواند گروه های کور توسعه استان را باز کند.

این نگاه که دیگر سرمایه گذار یک افسر اقتصادیست و همانند نگاه های واپسگرایانه دیگر متهم نیست و تلاش برای بسط و گسترش همین نگاه مدیریتی موجب شد تا استاندار هرمزگان محکم و جدی قدم برداشته و اضلاع مختلف را نیز با خود همراه کند و برای روان شدن کار چرخ دنده های جدید به ان بیفزاید. 

نهایی کردن و راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری بعنوان دهمین استان کشور و استقرار سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری نخستین ماموریتی بود که به وزارت اقتصاد در استان سپرده شد و امروز در مرحلة اجراییست. قدم دوم نگاه عمیق تر و کارشناسی تر به کارگروههای حوزه اقتصادی و توجه به خروجی این نشست ها بود که توانست تحرک و پویایی در این مسیر ایجاد کند. 

قدم سوم بانکهای استان بودند که امروز بیش از هر زمان دیگری در کنار بخش خصوصی بوده و اختصاص بیش از ٩٠٢ میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی در کنار افزایش سهم استان از صندوق توسعه ملی به استان ماحصل همین نگاه و پیگیری بود که قدم موثر و مهمی در پاسخ به مطالبه اجتماعی مردم هرمزگان است . اینکه بانکهای عامل اعمم از خصوصی و دولتی پذیرفته اند که باید سهمشان را در تولید و اشتغال ایفا کنند و به بیان ساده تر "به خط کردن آنان " می توان  شور و نشاط و امید جدیدی در سرمایه گذاری و تولید استان ایجاد کنند.

شناخت عمیق از ظرفیت ها و توانمندیهای استان در بخش شیلاتی راهبرد چهارم مدیر ارشد استان بود که با تکلیف و نظارت و فهم درست از این بخش انرا بعنوان خط مقدم تولید معرفی و توانست مهمترین مشکل این قسمت را که محیط زیست بود به فرصت تبدیل نموده و امروز محیط زیست استان در کنار شیلات برای طرح های پرورش میگو و ماهی در قفس در کمترین زمان ممکن در استان با نظر مساعد و مشورتی تصمیم گیری می کند.

البته اختصاص اعتبارات لازم از محل کمکهای فنی و اعتباری به زیرساخت های شیلاتی در اراضی پرورش میگوی تیاب میناب و شور اول و دوم بندرعباس مؤید همین نکته است.

ارتباط موثر و منظم با تولید کنندگان و کارافرینان از جمله شهرک حمل و نقل- شهرک نمایشگاه ماشین- پارک ابی- الومینیوم المهدی عج - بازار ٢٤ هکتاری میوه و تره بار- کارخانه شیشه - کنستانتره آهن- سایت ١٥٠٠ هکتاری بندر چارک- کشتی سازی هرمزگان و ....و توجه به مزیت های اقتصادی استان نشانگر عزم او برای حرکت در مسیری ست که تلاش دارد با عملگرایی خود و مجموعه به آن جامه عمل بپوشاند. 

حتما پرهیز از حاشیه ، استفاده از دیدگاه مردم و نخبگان، تعامل با دیگر قوا در کنار نقد صحیح و ارائه راهکار و پیشنهاد و ایده های نو می تواند فضا را برای قدمهای مهم بعدی مهیا نماید.

 
انتهای پیام/9601
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار