کد خبر: ۳۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
مدیرکل بهزیستی استان همدان مطرح كرد
مدیرکل بهزیستی استان همدان از هدفگذاری اشتغالزایی يك‌هزار و 223 نفری جامعه بهزیستی همدان خبر داد و گفت: 23 میلیارد تومان برای اشتغالزایی جامعه هدف تخصیص یافت.
به گزارش آرانیوز، حمیدرضا الوند ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر همدان با بیان اینکه یکی از ارکان مهم که می‌تواند سازمان بهزیستی را در سیاست‌گذاری کمک کند شورای شهر است، اظهار کرد: 189 وظیفه در کشور برعهده سازمان بهزیستی است که این موضوع یک فرصت بوده و تهدید نیست.

وی با اشاره به اینکه به عنوان یکی متخصص‌ترین سازمان‌ها در حوزه اجتماعی هستیم که دولت و نظام به ما اعتماد کرده است، بیان کرد: 16 هزار نفر زیر پوشش سازمان بهزیستی همدان است که در مجموع 503 هزار نفر خدمات پیشگیری دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه اخیرا غربالگری ژنتیکی برعهده سازمان بهزیستی قرار گرفته است، عنوان کرد: تاکنون یک‌هزار و 500 نفر از خدمات غربالگری سازمان بهزیستی استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 28 مرکز ارائه خدمات توانبخشی در اسان فعال است، افزود: بینایی‌سنجی 55 هزار کودک سه تا 6 سال امسال انجام شده که این امر در راستای جلوگیری از نابینایی کودکان اجرا شده است.

الوند با اشاره به اینکه 16 مرکز ترک اعتیاد در استان همدان وجود دارد که امسال به یک‌هزار نفر خدمات داده است، ادامه داد: یک مرکز شیلتر برای بانوان در همدان وجود دارد که دومین مرکز نیز به زودی در ملایر راه‌اندازی می‌شود.

وی با اعلام اینکه 13 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در همدان فعالیت می‌کنند که که یارانه نگهداری این کودکان 350 هزار تومان است و سازمان پرداخت می‌کند، عنوان کرد: 307 مهد کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان بیان کرد: سال گذشته 7 میلیارد تومان برای اشتغال جامعه هدف در نظر گرفته شده بود که امسال این رقم به 23 میلیارد تومان افزایش یافته و اشتغالزایی یک‌هزار و 223 نفر هدفگذاری شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین تاکید را روی اشتغال کارفرمایی گذاشتیم که به بنگاه‌های اقتصادی متوسط و کوچک کمک کند چون تسهیلات سازمان با کارمزد چهار درصد است و در برابر تسهیلات با کارمزد 18 درصدی ستاد تسهیلات از ویژگی‌های بسیار بهتری برخوردار است.

الوند با اشاره به اینکه به کمک و همکاری مدیریت شهری نیاز داریم، تصریح کرد: سیاست‌گذاری مدیریت شهری دست شهرداری است و باید از همه توان در این زمینه استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه مبلمان شهری برای معلولان مناسب‌سازی شود، اظهار کرد: آمار آسیب‌های اجتماعی تصاعدی بالا می‌رود و اگر امروز دغدغه ما برای آسیب‌های اجتماعی در کشور افزایش یافته این است که این آسیب‌ها به در خانه همه رسیده است.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار