کد خبر: ۳۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
عضوکمیسیون عمران مجلس:
عضوکمیسیون عمران مجلس از نبود فضای آموزشی در ۳۵هزار واحد مسکن‌مهردرشهرک پیامبراعظم بندرعباس انتقاد کرد.
به گزارش آرنیوز، حسین هاشمی‌تختی صبح امروز در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، استاندار، نمایندگان مجلس در استانداری هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: نه تنها در آمایش آموزشی مشکل داریم بلکه در آمایش سرزمینی نیز با چالش اساسی مواجهیم که باعث شده مشکلاتی را در استان به‌وجود بیاورد.

وی افزود: نبود فضای آموزشی باعث پایین آمدن کیفیت آموزش می‌شود و فضای آموزشی مناسب باعث اثربخشی و کیفیت آموزش است، اما متاسفانه در مجموعه مسکن‌مهر در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس در هر کلاس ۷۰ نفر دانش‌آموز گنجانده شده که باعث افت کیفیت آموزش و بی‌اثر شدن فرآیندهای تعلیم و تربیت می‌شود.

نماینده مردم بندرعباس ادامه داد: استان هرمزگان نیازمند رشته‌های مرتبط با حوزه بنادر و دریامحور، صنایع و رشته های تبدیلی و تکمیلی مرتبط با افق آینده توسعه استان است تا بتواند همگام با فرآیندهای توسعه، نیروهای متخصص در رشته‌های گوناگون در اختیار داشته باشد.

هاشمی‌تختی تصریح کرد: دانشگاه‌های ما نتوانستند با صنایع هماهنگ باشند و موفق نشدند رشته‌هایی که در هرمزگان نیاز است را در استان به طور کامل تامین کنند و این نشانه منطبق نبودن سندهای آمایش سرزمینی با سندهای آمایش آموزشی است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دانشگاه‌های استان هرمزگان رشته‌های زیادی وجود دارد که برای استان کارآیی لازم را ندارد و نیاز استان بشمار نمی‌رود و ما وظیفه داریم این مسئله را پیگیری و رفع کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: ساخت مراکز آموزشی، بهداشتی، فرهنگی ورزشی و ایجاد فضای سبز در شهرک پیامبر اعظم از تعهدات وزارت راه‌وشهرسازی بوده و خواستار تشکیل جلسه ای با حضور استاندار، کمیسیون آموزش و تحقیقات، مجمع نمایندگان ، وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه‌و‌شهرسازی برای رفع مشکل نبود فضای آموزشی ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرک پیامبراعظم بندرعباس هستیم.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار