کد خبر: ۳۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
بیشتر شهروندان بروجردی با ادامه فعالیت طرح پارکبان در این شهر مخالف بوده و خواستار توقف آن هستند.
به گزارش آرانیوز، یکی از موضوعاتی که امروز در صحن رسمی شورای شهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، طرح پارکبان و ایراهادی وارده به نحوه اجرای آن بود.

اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد ایرادهای مختلفی به نحوه اجرای طرح پارکبان گرفتند که نامشخص بودن سهم درآمد 30 درصدی شهرداری از محل اجرای آن و دریافت مبالغی بابت لوازم الکترونیکی طرح از شهروندان برخی از این موارد بود.

زمان چهار ساله قرارداد اجرای طرح، ارائه نکردن آموزش‎های لازم به پارکبان‎ها و الگوگیری ضعیف در نحوه اجرا برخی دیگر از ایرادهایی بود که اعضای شورای شهر به نحوه و چگونگی اجرای طرح پارکبان وارد دانستند.

پس از دفاع پیمانکار اجرای طرح پارکبان از ایرادات وارده به آن، در نهایت مقرر شد که با جمع‎بندی همه نواقص و مشکلات آن در نهایت خروجی مباحث به شورا آمده و اعضای این پارلمان محلی در خصوص ادامه یا عدم فعالیت آن تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

با وجود مخالفت اکثر اعضای شورای شهر و در حقیقت "نه" آنها به ادامه فعالیت طرح پارکبان در جلسه امروز، باید دید که آیا ایرادهای وارده به طرح اصلاح و ادامه فعالیت آن ممکن می‎شود، یا آنکه نظر شورایی‎ها در جلسه نهایی تصمیم‎گیری در این باره تکراری از برآیند جلسه امروز خواهد بود.



*سهم درآمدی شهرداری از طرح پارکبان مبهم است

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: ایرادهای مختلفی به نحوه اجرای طرح پارکبان در بروجرد وارد شده و اجرای این طرح نارضایتی بسیاری از شهروندان را به دنبال داشته است.

فریبرز محسنی اظهار کرد: موارد نقض قرارداد زیادی در دو بعد حقیقی و اجتماعی به طرح پارکبان وارد شده است، به طوری این طرح به جای آنکه مورد رضایت مردم قرار گرفته و خدمتی را به آنان ارائه دهد، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مفاد قرارداد این طرح این است که ماهیانه 30 درصد درآمد آن به حساب شهرداری واریز شود، اما معلوم نیست که بر چه اساسی سهم ماهانه شهرداری از درآمد این طرح تنها10 میلیون تومان است.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد عنوان کرد: با احتساب 10 میلیون تومان به عنوان سهم 30 درصدی شهرداری میزان درآمد حاصله ماهانه از اجرای این طرح 33 میلیون تومان می‎شود، حال آنکه با یک حساب سرانگشتی و با توجه به گستره اجرای طرح پارکبان در خیابان‎های صفا، بحرالعلوم، سید مصطفی، شهدا و بهار اعداد و ارقام به دست آمده با میزان یاد شده مغایرت قابل توجهی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد تاکید کرد: مشخص نبودن نحوه سهم 30 درصدی شهرداری از درآمد طرح پارکبان یکی از ایرادهای جدی وارد آمده به آن است.

محسنی بیان کرد: از سویی در قرارداد طرح پارکبان آمده که تهیه همه لوازم الکتریکی اجرای طرح بر عهده پیمانکار است، پس چرا به ازای نصب هر برچسب بر روی خودرو مبلغ 3 تا 4 هزار تومان از شهروندان دریافت می‎شود؟

وی تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی‎های مکرر شورای شهر به لغو قرارداد پیمانکار مجری طرح پارکبان رای داده است، همچنین این طرح به کمیته انطباق فرمانداری نیز ارجاع شده است.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد همچنین تا اعلام نظر نهایی درباره فعالیت طرح پارکبان از سوی شورای شهر خواستار تعطیلی این طرح شد و از سرگیری فعالیت آن را به رفع مشکلات و موافقت شورا در این باره منوط دانست.

*جای خالی آموزش و نظارت در طرح پارکبان

عضو دیگر شورای شهر بروجرد گفت: در اجرای پروژه‎های پیمانکاری دو موضوع نظارت و آموزش نیروها از اهمیت زیادی برخوردار است، حال آنکه ارائه نکردن آموزش‎های لازم به نیروهای پارکبان در بروجرد موجب شده است که برخی آنان حتی نحوه برخورد با شهروندان و معرفی طرح را ندانند.

علی روزبهانی با اشاره به استفاده از نیروهای غیر بومی در طرح پارکبان اظهار کرد: شرکتی که پیمانکاری این طرح را پذیرفته در الگوگیری در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

وی عنوان کرد: از طرفی در بسیاری از شهرهای کشور در اجرای طرح پارکبان به جای استفاده از نیرو از دستگاه‎های الکترونیکی استفاده می‎شود که این خود موجب افزایش دقت در کار می‎شود، حال آنکه در بروجرد این مهم دیده نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد نارضایتی شهروندان از نحوه اجرای طرح پارکبان را به حق خواند و بیان کرد: یکی از مطالبات مردم حذف این طرح از سطح خیابان‎های شهر بروجرد است.

روزبهانی ادامه داد: با وجود اشکالات وارد شده به طرح پارکبان، نباید نقش آن را در کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر بروجرد نادیده گرفت.




 *شورا درباره ادامه اجرایطرح پارکبان تصمیم‎ می گیرد

رئیس شورای شهر بروجرد گفت: موضوع طرح پارکبان چندین بار مطرح شده و حتی این مبحث به دفاتر نمایندگان مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز کشیده شده است.

محمد ابراهیم بیاتی اظهار کرد: با اصلاح برخی از ایرادهای وارد شده به این طرح، بخشی از گلایه‎مندی مردم برطرف شده اما مشکلات آن به طور کامل رفع و حذف نشده است.

وی با اشاره به ایرادهای وارده به قرارداد منعقد شده طرح پارکبان بروجرد عنوان کرد: پیمانکار این طرح می‎بایست که از ابتدا همه جوانب کار را در نظر گیرد، چرا که همه مشکلات این طرح ناشی از دقت نکردن است.  

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد افزود: اگر قرارداد همه جنبه‎های حقوقی و حقیقی را در برگرفته و هیچ خدشه‎ای به آن وارد نیست، نباید پیمانکار آن زیر بار ر تغییری در اجرا شود.

بیاتی تاکید کرد: عمده اشکال وارد شده به این طرح انعقاد قرارداد چهار ساله آن است، چرا که با کوتاه بودن مدت قرارداد فسخ آن نیز راحت‎تر صورت می‎گیرد.

وی با اشاره به دفاع پیمانکار مجری طرح پارکبان نسبت به ایرادهای وارده به آن در جلسه صحن رسمی امروز شورای شهر تصریح کرد: مقرر شد که جمع‎بندی نهایی روی ایرادهای وارده به طرح پارکبان انجام و تصمیم‎ نهایی از سوی اعضای شورای شهر در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آن اتخاذ شود.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار