کد خبر: ۳۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبیک:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: طی 15 روز اخیر هوای شهرستان آبیک در وضعیت سالم قرار داشته است.
به گزارش آرانیوز، محمد ایران‌نژاد در جلسه ستاد گرامیداشت هوای پاک شهرستان آبیک که صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت روز هوای پاک برنامه‌های  مختلفی در دستور کار قرار گرفته که می‌توان به معاینه فنی رایگان خودورهای دولتی، معاینه فنی خودروهای عمومی با 50 درصد تخفیف، اجرای برنامه هوای پاک در دبستان جامی شهر آبیک و غیره اشاره کرد.

وی افزود: طبق اصل 50 قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی محسوب می‌شود و مربوط به یک ارگان خاص نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: امروز تکنولوژی و صنعت مشکلات زیست محیطی به همراه دارد که باید در تنویر افکار عمومی و اشاعه حفاظت از محیط زیست گام برداشت.

ایران‌نژاد اضافه کرد: طبق 15 روز اخیر، هوای شهر آبیک سالم بوده و حتی پاک‌تر از هوای قزوین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی آخرین آنالیز ایستگاه سنجش آلودگی هوا روز گذشته میزان شاخص هوای شهر آبیک 38 بوده و آلودگی خاصی مشاهده نشده است.

به گزارش فارس، طبق تقسیم‌بندی شاخص کیفیت هوا از عدد صفر تا 50 هوای پاک، از 51 تا 100 هوای سالم یا متوسط، از 101 تا 150 هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از 151 تا 200 هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، از 201 تا 300 هوای بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

این مسؤول اذعان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست طی تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش برنامه‌های آموزشی به طور گسترده در مدارس اجرا می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک افزود: تکنولوژی و صنعت در زمینه کشاورزی، مرغداری‌ها، کارخانه قارچ و در زمینه مواد کانی و غیرفلز مشکلات زیست محیطی به همراه دارد که واحدهای صنعتی موظف هستند در زمان تولید بر کنترل آلایندگی نظارت و دقت لازم داشته باشند.

ایران‌نژاد با بیان اینکه استان قزوین تنها استانی است که به سامانه ثبت پایش واحدهای صنعتی مجهز است، ادامه داد: اطلاعات این واحدها آنلاین و بروز ثبت شده که تاکنون اطلاعات خوبی تهیه شده است.

وی اضافه کرد: با بستن درب واحدهای صنعتی و فرستادن آن‌ها به دادگاه و پاسگاه نمی‌توان آلودگی را کاهش داد چراکه توسعه پایدار و اقتصاد کشور وابسته به وجود آن‌ها است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی آلاینده که موجب بروز معضلات زیستی می‌شوند باید هماهنگی لازم با اداره حفاظت محیط زیست داشته باشند تا نسبت به رفع مشکلات اقدام لازم صورت گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک اضافه کرد: زمانی پایش کارخانه سیمان بر عهده استان قزوین بود که موضوعات سیاسی موجب شد پایش این کارخانه به استان البرز واگذار شود.

ایران‌نژاد خاطرنشان کرد: از سال 93 اقدامات خوبی در زمینه نصب سیستم‌های کنترلی در کارخانه سیمان صورت گرفته گرچه نسبت به گذشته وضعیت بهتر شده اما آلایندگی به صورت 100 درصد رفع نشده است.

وی یادآور شد: 90 درصد سوخت  نیروگاه شهید رجایی گاز بوده و طبق آنالیز صورت گرفته وضعیت بسیار مناسبی دارد.

* گلایه‌مندی مردم روستاها از بوی نامطبوع فضولات دامداری‌ها

غلامرضا اخلاقی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت: بخش اعظمی از  جمعیت این شهرستان در روستاها زندگی می‌کنند که لازم است به مناسبت هوای پاک در روستاها هم برنامه‌هایی برگزار شود.

وی افزود: در برخی از روستاها فضولات دامداری‌ها مردم را آزار می‌دهد که در روستای ناصرآباد بوی مرغداری‌ها و به ویژه مگس در فصل تابستان به شدت مردم را آزار می‌دهد.

این مسؤول ادامه داد: از نظر قانونی می‌توان در روستاها در زمینه دامداری فعالیت داشت اما برای فضولات دامی و جلوگیری از گلایه‌مندی مردم در زمینه بوی نامطبوع ناشی از وجود دامداری‌ها باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار